سطوح مستعد انتقال ویروس کرونا در فروشگاه‌ها، آنتی‌باکتریال می‌شوند

شرکت وراکو پدها و پوشش‌های آنتی‌باکتریال برای پوشاندن سطوح عمومی در فروشگاه‌ها نظیر چرخ‌دستی، نرده و دستگیره ارائه کرده است.

شرکت وراکو (Veraco) مستقر در لندن، طیف وسیعی از پدها و پوشش‌های آنتی‌باکتریال قابل چسبیدن را طراحی و تولید کرده است پدهایی که در سطوحی با امکان لمس مکرر مانند دستگیره درها، چرخ دستی‌ها و نرده راه‌پله‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

این شرکت از فناوری «Ions Silver» استفاده می‌کند که با شکستن ساختار زیستی میکرواورگانیسم‌ها از انتشار و تولیدمثل عوامل بیماری‌زا و خطرناک جلوگیری می‌کند.

این محصولات تا ۹۹٫۹۹ درصد از باکتری‌های رایج را از بین می‌برد و همچنین در برابر ویروس کرونا موثر است. استفاده از فناوری ضدمیکروبی نقره چیز جدیدی نیست و پیش از این در رنگ و پوشش بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، اما تاکنون محصولات متنوعی که به راحتی در هر جایی قابل نصب و استفاده باشد، عرضه نشده ‌است.

چندین مطالعه نشان داده است که ویروس‌ها، از جمله COVID19، می‌توانند روی سطح برای روزها زنده بمانند این در حالی است که با وجود مراقبت مردم از پاکیزگی دست و شستن مکرر آن‌ها، گاهی اوقات افراد فراموش می‌کنند که دست‌ها را بشویند. این محصولات بصورت فوری، ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته، قابلیت حذف میکروب‌ها را داشته و حداکثر تا ۲ سال پس از نصب نیز کار می‌کنند. این شرکت در حال حاضر با NHS ، تویوتا، دانشگاه متروپولیتن لندن و COS کار می‌کند.

جورج استرانگ، یکی از بنیانگذاران این شرکت می‌گوید: «در دنیای پس از کرونا، ما بیشتر به بهداشت و مراقبت اهمیت می‌دهیم. مردم همچنان از لمس درهای عمومی، دستگیره‌ها، صفحه نمایش و غیره به بهترین نحو ممکن پرهیز می‌کنند و انتظار می‌رود که کسب و کارها از این تغییر رفتار مردم پشتیبانی کنند. این همه‌گیری استانداردهای بهداشتی را تغییر داده است و ما محصولات خود را در راستای همین استانداردها قرار داده‌ایم.»

چارلز چرچمن از دیگر بنیانگذاران این شرکت می‌گوید: «ما می‌دانستیم که این فناوری کار می‌کند اما می‌خواستیم محصولی را تولید کنیم که ظاهر خوبی هم داشته باشد و استفاده از آن‌ها بسیار آسان باشد. ما طیف وسیعی از اشکال و اندازه‌های مختلف را در محصولات خود داریم و همچنین می‌توانیم برای مشتریان تجاری خود طرح‌های سفارشی تولید کنیم. در آینده، هیچ دلیلی وجود ندارد که از سطحی که به وفور در طول روز لمس می‌شود با استفاده از پوشش‌های آنتی‌باکتریال محافظت نشود.»