گامی به سوی تولید انبوه فیلترهای نانویی تصفیه‌کننده هوا

یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری تولید فیلتر هوای حاوی نانوذرات، در حال ساخت کارخانه‌ای است که برای تولید انبوه این فیلترها اختصاص خواهد یافت.

شرکت اپلاید نانوساینس (Applied Nanoscience Inc) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فیلتراسیون هوا مبتنی بر فناوری ‌نانو است. این شرکت اعلام کرد که در حال ساخت یک کارخانه در داونز با مشارکت مستقیم وزارت بازرگانی کانزاس است.

ماه گذشته، این شرکت برای کمک به مقابله با ویروس کرونا موفق به دریافت کمک هزینه تولید PPE شد. اپلاید نانوساینس در اوایل سال جاری از پیشرفت‌های خود در فرآیند تولید انبوه فناوری ضدمیکروبی انحصاری NanoFense خبر داد، فناوری که در آن از فرمولاسیون نانوذره‌ای استفاده شده و پتنت آن نیز به ثبت رسیده است.

این شرکت در حال همکاری نزدیک با شرکت داونز اینترپرایز و موسسه توسعه فناوری دانشگاه ایالتی کانزاس (TDI) در این پروژه است.

توماس آلن، مدیرعامل اپلاید نانوساینس در این باره می‌گوید: «این کمک هزینه وزارت بازرگانی کانزاس بر نیاز جهانی به شرکت‌های فیلتراسیون هوا برای ارائه محصولات کاملاً محافظ و با عملکرد بالاتر تأیید می‌کند. اختصاص این کمک هزینه موقعیت اپلاید نانوساینس را به‌عنوان یک شریک جذاب و راهبردی برای تولیدکنندگان فیلتر و همچنین شرکت‌های تولید‌کننده ادوات فیلتراسیون تبدیل می‌کند. هم اکنون می‌توان از فناوری ما در تلاش برای محافظت بهتر از مردم در برابر عوامل بیماری‌زا بهره‌برداری کرد. فناوری ما، تلاش‌های ما در طراحی یک محصول عالی و ثبت پتنت، جملگی با هدف ایجاد ایمنی بیشتر به مصرف‌کنندگان انجام شده‌ است. محصولات ما از یک مزیت رقابتی موثر در بسیاری از بازارها برخوردار هستند.»

اپلاید نانوساینس اقدام به ثبت پتنت بین‌المللی کرده است که از پلت‌فرم گسترده NEFT in آن‌ها در ۱۳ کشور در پنج قاره محافظت شود. این پتنت قرار است سه روش اصلی مربوط به استفاده از نانوذرات در فیلتر را محافظت کند.

۱- پوشش‌دهی فیلتر با پودر نانوذرات؛

۲- وارد کردن نانوذرات در فیلتر؛

۳- قرار دادن پلاکت‌های نانوذرات در مجاورت فیلتر.

اپلاید نانوساینس یک شرکت فعال در حوزه فناوری‌ نانو است که روی کاربردهای محافظتی از طریق فیلتراسیون هوا تمرکز دارد. این شرکت محصولات فیلتراسیون هوا با عملکرد بالا تولید می‌کند که برای از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها طراحی شده ‌است.