تولید ماسک‌نانو با قابلیت از بین بردن ۹۹ درصد ویروس کرونا

به تازگی با استفاده از نانوذرات اکسیدروی ماسک‌های ضدکرونا ساخته شده که قابلیت از بین بردن ۹۹ درصد از ویروس را دارد. روی سطح این ماسک از ذرات طلا نیز استفاده شده تا جلوه زیبایی نیز داشته باشد.

شرکت داودی ساینس فشن (DAWODY Science Fashion) اقدام به تولید ماسک ضد ویروس کرونا نموده است.

در حال حاضر، کشورهای بیشتری محدودیت‌های سفر به بریتانیا را اعمال می‌کنند که این موضوع به دلیل نگرانی‌های جدی در مورد انتشار سریع سویه جدید ویروس کرونا است. این نوع ویروس با نام Vui-202012/01 در ایسلند، دانمارک و هلند، بلژیک و ایتالیا شناسایی شده‌ است. در حال حاضر بیش از ۶۲ درصد از عفونت‌های کووید ۱۹ در لندن را تشکیل می‌دهد. در حالی‌که نتایج واکسن‌های فایزر و مادرنا در ماه ژانویه در مورد اثربخشی این واکسن بر سویه جدید ویروس کرونا مثبت بوده است، افراد بیشتری نگران جهش‌های بعدی ویروس کرونا هستند.

به گفته صفا داودی، بنیانگذار شرکت داودی ساینس فشن: «این سویه جدید ویروس کرونا باعث ایجاد موج سوم کرونا می‌شود زیرا احتمال بیشتری برای عفونی کردن دارد.»

هدف داودی، جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با منسوجات نوآورانه است که توانایی خنثی‌سازی ویروس کرونا را در هنگام تماس دارند. داودی افزود: «این فناوری پتانسیل بزرگی دارد و از آن می‌توان در بخش حمل و نقل عمومی، بهداشت، مهمانداری و حتی در سیستم‌های تهویه استفاده کرد.»

در این ماسک‌ها از نانوذرات اکسیدروی (Zno) استفاده شده ‌است، نانوذراتی که می‌تواند موجب از بین رفتن ویروس کرونا شود. نتایج آزمایش‌های انجام شده توسط آزمایشگاه معتبر ATCCR نشان می‌دهد که این ماسک می‌تواند در مدت نیم ‌ساعت، ۹۹ درصد از ویروس‌ها را از بین ببرد.

مسئولان این شرکت نشان دادند که فناوری نانوذرات اکسید روی که در این ماسک‌ها استفاده شده ‌است، برای کاربران بی‌خطر بوده و این موضوع توسط آزمایشگاه مجاز اتحادیه اروپا تأیید شده ‌است. این فناوری برای باکتری‌ها و ویروس‌ها کشنده است.

ماسک‌های داودی ساینس فشن با توانایی فیلتراسیون بالاتر از ۹۸ درصد ذرات ۵ میکرون، کاملاً مطابق با مقررات سازمان جهانی بهداشت و استانداردهای ISO و IEC هستند. آزمایش‌های انجام شده توسط سازمان‌های نظارتی نشان می‌دهد که می‌توان این ماسک‌ها را بعد از بیش از ۵۰ بار شستشو، بدون اینکه قدرت ضد میکروبی خود را از دست بدهد، استفاده کرد. توصیه شده که این ماسک‌ها هفته‌ای یکبار شسته شوند.

لازم به ذکر است که در تولید این ماسک‌ها از طلای ۲۴ عیار نیز استفاده شده تا زیبایی بصری داشته باشند. این ماسک‌ها علاوه‌بر خواص ضدویروس، دارای جلوه بصری جالب توجهی است.