فرمولاسیون نانویی با خواص آنتی‌بیوتیک، ضدویروس و ضدقارچ

شرکت زنگرافن ترکیبی نانویی ارائه کرده که دارای خواص آنتی‌بیوتیک بوده و همچنین می‌تواند به‌عنوان ترکیب ضدویروس و ضدقارچ نیز استفاده شود.

سهام شرکت زنگرافن (ZEN Graphene) با دستیابی به موفقیت در درمان‌های مبتنی بر گرافن برای عفونت‌های ویروسی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که یک ترکیب آنتی‌بیوتیکی، ضدویروسی و ضدقارچی مبتنی بر گرافن ایجاد کرده است.

براساس اطلاعیه زنگرافن، نتایج آزمایش‌های شبکه بهداشت گروه میکروبیولوژی بیمارستان مونت سینای در تورنتو نشان می‌دهد که این فرمولاسیون در انتظار ثبت اختراع، می‌تواند دستیابی به موفقیت پزشکی در درمان تعداد زیادی از عوامل بیماری‌زای مرتبط با انسان از جمله، عفونت‌های دستگاه تنفسی و همچنین ارگانیسم‌های مقاوم به دارو موثر باشد.

گرگ فنتون، مدیرعامل شرکت زنگرافن، اظهار داشت: «این ترکیب طیف گسترده‌ای از کاربردها را داشته که می‌تواند در مدیریت بیماری‌های عفونی تأثیرگذار باشد. این محصول این پتانسیل را دارد که به‌عنوان یک درمان هدفمند برای ارگانیسم‌های مقاوم به داروها نیز عمل کند. این روش درمان مبتنی بر گرافن می‌تواند علیه عفونت‌های ویروسی مناسب باشد. ما در حال بررسی کاربرد آن نه تنها در مبارزه با همه‌گیری جهانی فعلی، بلکه در برابر عوامل بیماری‌زای دیگر هستیم.»

زنگرافن یک شرکت ارائه‌دهنده راه‌حل فناورانه با گرافن است که با تمرکز بر توسعه محصولات و کاربردهای نانومواد مبتنی بر گرافن فعالیت می‌کند. پروژه گرافیت آلبانی این شرکت دارای یک مزیت رقابتی بالقوه در بازار گرافن است زیرا آزمایشگاه‌های مستقلی در ژاپن، انگلیس، آمریکا و کانادا به‌طور مستقل نشان داده‌اند که گرافیت این شرکت یک ماده پیش‌ساز ایده‌آل است که با استفاده از آن به راحتی گرافن تولید می‌شود. زنگرافن در حال حاضر روی تجاری‌سازی یک پوشش مبتنی بر گرافن با قابلیت از بین بردن ۹۹ درصد از ویروس کرونا متمرکز شده ‌است، این فناوری در حال طی مراحل ثبت پتنت است.

گرافن شرکت زنگرافن از گرافیتی به‌دست می‌آید که از معادن آلبانی در شمال آنتاریو استخراج شده ‌است. به‌عنوان بخشی از برنامه توسعه تجاری، شرکت زنگرافن به‌طور فعال با چندین صنعت در حال کار است تا محصولات گرافنی خود را براساس نیاز و کاربرد شرکا صنعتی خود تولید و عرضه نماید.

پروژه گرافیت آلبانی پروژه‌ای منحصربه‌فرد برای این شرکت بوده که موجب شده‌است تا این شرکت رقابت‌پذیری خود را در بازار گرافن حفظ کند. آزمایشگاه‌های مستقل مختلفی در ژاپن، بریتانیا، کانادا و ایالات ‌متحده آمریکا نشان دادند که گرافیت استخراج شده آلبانی خلوص بالایی داشته و می‌توان از آن به‌عنوان ماده اولیه مناسب برای تولید گرافن استفاده کرد. این گرافیت استخراج شده به راحتی قابل لایه‌برداری بوده و با استفاده از انواع روش‌های مکانیکی، شیمیایی و الکتروشیمیایی می‌توان آن را لایه‌برداری و گرافن تولید نمود.