تولید انبوه نانوسیلیکون برای تامین نیاز صنعت ذخیره انرژی

نانوراکتوری برای تولید نانوسیلیکون به مرحله تجاری‌سازی رسیده که با استفاده از آن می‌توان نیاز صنعت ذخیره انرژی نظیر باتری را به مواد نانوسیلیکون تامین کرد.

پیروجنسیس (PyroGenesis) به اچ‌پی‌کیو نانوسیلیکون پاودر (HPQ Nano Silicon Powders Inc)، اطلاع داده است که فاز اول برنامه توسعه راکتور نانوسیلیکون PUREVAPTM به مرحله تجاری‌سازی رسیده و تولید مواد نانو سیلیکون را آغاز کرده است.

در یک بیانه‌ای، منابع اچ‌پی‌کیو نانوسیلیکون پاودر اعلام کردند که دوره جدیدی از تولید ارزان قیمت مواد نانوسیلیکون آغاز شده‌است.

پیتر پاسکال مدیرعامل شرکت پیروجنسیس می‌گوید: «اعلامیه اچ‌پی‌کیو نانوسیلیکون پاودر واقعاً یک نقطه عطف مهم است و ما از داشتن نقشی اساسی در این موفقیت افتخار می‌کنیم. همه ما از این که این نانوراکتور با برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی، به ویژه در این دوره سخت کرونایی راه‌اندازی شد، بسیار هیجان‌زده هستیم.»

وی افزود: «گام مهم بعدی، دستیابی به نمونه‌های نانوسیلیکونی است که منطبق با نیاز کاربران باشد، که ما اصرار داریم آن را در مدت زمان کوتاهی انجام دهیم. هر قدر که ما در بخش این نانوراکتور پیشرفت می‌کنیم بیشتر به نظر می‌رسد که این فناوری یک ابزار تغییردهنده بازی است. این نانوراکتور ممکن است به استاندارد طلایی ساخت نانوسیلیکون برای صنعت باتری تبدیل شود.»

مسئولان اچ‌پی‌کیو نانوسیلیکون پاودر ادعا می‌کنند که علیرغم تحقیقات قوی و سرمایه‌گذاری گسترده در مواد سیلیکون برای باتری‌ها، فرایندهای تولید فعلی به سادگی مقیاس‌پذیر نبوده و از نظر تجاری قابل استفاده نیستند.

طبق گفته پوریواپ انسیر، این فناوری جهشی بزرگ در حل مسائل مربوط به دوام تجاری و مقیاس‌پذیری است، زیرا توانایی تولید مواد سیلیکونی سفارشی را در محدوده وسیعی (از ۲۰/۰ تا ۵ میکرومتر) دارد.

برنارد توریلون مدیرعامل اچ‌پی‌کیو نانوسیلیکون پاودر می‌گوید: «پتانسیل سیلیکون برای تأمین تقاضای ذخیره انرژی غیرقابل انکار است، این موضوع باعث سرمایه‌گذاری گسترده و علاقه جدی به این صنعت می‌شود. ما بسیار مطمئن هستیم که مواد سیلیکون با فرآیندهای مقیاس‌پذیر کم‌هزینه تولید خواهیم کرد، در بخش باتری‌ها و تولید کنندگان خودروهای الکتریکی تقاضای زیادی خواهد بود و این فناوری انقلابی در حوزه انرژی تجدیدپذیر ایجاد خواهد کرد.»

اچ‌پی‌کیو نانوسیلیکون پاودر خاطرنشان کرد، با استفاده از این فناوری که اکنون در حال کار است این امکان وجود دارد که بتوان طیف گسترده‌ای از محصولات را برای صنعت به‌منظور پاسخگویی به تقاضای پیش‌بینی شده باتری‌ها، خودروهای الکتریکی و بازارهای دیگر ارائه کرد.