نانوجوهری که می‌تواند برای تولید قطعات کوچک الکترونیکی استفاده شود

شرکت اپتومک به تازگی جوهری حاوی نانوذرات به بازار عرضه کرده است که با استفاده از آن می‌توان از طریق چاپ سه بعدی قطعات الکترونیکی کوچک و ظریف را تولید کرد.

شرکت اپتومک (Optomec) افزودنی جدیدی برای استفاده در چاپگر الکترونیکی سه‌بعدی را تولید کرده است. این محصول که به نام Aerosol Jet HD2 شناخته می‌شود، برای استفاده در بخش بسته‌بندی نیمه‌هادی پیشرفته از جمله برنامه‌های mmWave بهینه‌سازی شده ‌است.

شرکت اپتومک در حال ارائه دستیابی به موفقیت در زمینه راه حل پیشرفته بسته‌بندی الکترونیکی به‌منظور پاسخگویی به تقاضای همیشگی کوچک‌سازی محصولات الکترونیکی نظیر تلفن همراه و ادوات پوشیدنی است.

Aerosol Jet HD2 فناوری پتنت شده شرکت اپتومک است که برای تولید مدارهای با وضوح بالا ارائه شده‌ است. این افزودنی را می‌توان به‌دلیل توانایی منحصر به فرد در ساخت اتصالات سه‌بعدی سازگار بین قالب، تراشه‌ها، اجزا و زیرلایه‌ها استفاده کرد. این راهبرد اتصال به دلیل عملکرد بهتر در فرکانس‌های بالا، به ویژه برای کاربردهای ۵G و mmWave، بسیار مناسب است.

محصول Aerosol Jet HD2 شرکت اپتومک بازار ۴ میلیارد دلاری تجهیزات بسته‌بندی و مونتاژ قطعات نیمه‌هادی‌ها را هدف قرار داده است.

محلول Aerosol Jet با پرتاب دقیق یا چاپ ذرات بسیار کوچک جوهرهای مبتنی بر نانوذرات روی یک سطح کار می‌کند. HD2 می‌تواند ساختارهای باریک ۱۰ میکرونی را با دقت قرارگیری در زیر ۵ میکرون چاپ کند. سپس نانوذرات با هم ذوب شده و ساختار رسانای فلزی جامدی از جنس مس، طلا یا نقره را تشکیل می‌دهند. مواد عایق و چسب نیز می‌توانند توسط فرآیند Aerosol Jet با انواع مواد دی‌الکتریک بسته‌بندی IC معمول مورد استفاده قرار گیرند.

Aerosol Jet HD2 می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای سیم‌ها به کار رود، سیم‌هایی که دهه‌های متمادی برای اتصال اجزای الکتریکی به هم، به کار گرفته می‌شد که نقص‌ها و محدودیت‌هایی را با خود به همراه داشته است

برایان ژرمن، مدیر محصولات جت آئروسل می‌گوید: «HD2 واقعاً طرز فکر طراحان IC را تغییر می‌دهد. این فناوری نه تنها می‌تواند اندازه قطعات الکترونیکی را کاهش دهد، بلکه برای کاربردهای RF بالاتر از ۴۰ گیگاهرتز نیز قابل استفاده است.»

از چاپگر الکترونیکی HD2 می‌توان برای چاپ خطوط انتقال، حسگرها و آنتن‌ها روی انواع مختلفی از مواد از جمله پلیمرهای معمولی، شیشه، سرامیک و حتی فلزات استفاده کرد. HD2 برای تولید با حجم بالا طراحی شده‌است و شامل نرم افزارهای سازگار با تولید است که اپراتورها با کمک یک رابط ساده می‌توانند از آن استفاده کنند.