حمایت از تجاری‌سازی نقاط کوانتومی در صنایع با بودجه ایالتی

ایالت نیومکزیکو با اعطا گرنتی به‌دنبال حمایت از توسعه کسب و کار سه شرکت فناور در این ایالت است. یکی از این شرکت‌ها، تولیدکننده نقاط کوانتومی بوده که در حال توسعه فناوری است که در آن از نقاط کوانتومی در بهبود کشاورزی و گلخانه‌ها استفاده می‌شود.

شرکت یوبی‌کیو‌دی (UbiQD)، بنوبیو (BennuBio) و مسا فتونیکس (Mesa Photonics) کمک هزینه‌های تشویقی از ایالت نیومکزیکو دریافت می‌کنند.

این سه شرکت با فناوری پیشرفته کمک‌ هزینه‌های اقتصادی نوآوری در مشاغل کوچک نیومکزیکو (NMSBIR) را برای کمک به رونق کسب و کار خود دریافت خواهند کرد.

برنامه گرنت NMSBIR منابع مالی در اختیار برخی شرکت‌ها قرار می‌دهد تا فناوری توسعه یافته خود را با استفاده از بودجه SBIR فدرال تجاری‌سازی کنند. NMSBIR برای حمایت از شرکت‌های محلی فعال در حوزه علم و فناوری برای دستیابی به این اهداف طراحی شده ‌است. این برنامه کمک مالی توسط دفتر علوم و فناوری وزارت توسعه اقتصادی نیومکزیکو نظارت می‌شود.

آلیشیا جی کیز، از وزارت توسعه اقتصادی نیومکزیکو گفت: «این شرکت‌ها ثابت کرده‌اند که نوآوری در نیومکزیکو رونق دارد. محصولاتی که آنها تولید کرده‌اند بازارها را متحول خواهد کرد. کمک دولت به این مشاغل موجب می‌شود تا این شرکت رشد سریع‌تری را تجربه و مشاغل پردرآمد ایجاد کند که برای تنوع بخشیدن به اقتصاد به آنها نیاز داریم.»

شرکت یوبی‌کیو‌دی مستقر در لوس‌آلموس، یک شرکت مواد پیشرفته است که به نوآوری‌هایی در به کارگیری نقاط کوانتومی در حوزه کشاورزی، انرژی پاک و امنیت روی آورده است. نقاط کوانتومی جدید شرکت یوبی‌کیو‌دی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از این نانومواد برای ارتقاء محصولات خود استفاده کنند. یکی از محصول شرکت یوبی‌کیو‌دی که در فاز اول استفاده از این گرنت توسعه یافته، UbiGro است، این محصول یک لایه نوری است که با استفاده از فلورسانس طیف رنگی گلخانه‌ای بهینه‌تری برای محصولات ایجاد می‌کند.

در UbiGro از نقاط کوانتومی استفاده می‌شود که این نقاط می‌توانند فوتون‌های فرابنفش و آبی را به طول موج‌های دیگری تبدیل کنند که بیشتر مورد استفاده گیاهان است. این محصول در گلخانه‌ها و بالای گیاهان نصب می‌شود تا به گیاهان کمک کند نور بیشتری را جذب کنند. این فیلم حاوی مواد فلورسانس است که طیف بهینه‌تری برای محصولات زراعی ایجاد می‌کند و بخش‌های کم‌مصرف نور خورشید را به طیف پر استفاده‌تر برای فتوسنتز تبدیل می‌کند. UbiGro با حفظ شدت نور، اقدام به بهینه‌سازی طیف نور می‌کند، این در حالی است که در روش‌های رایج برای بهینه‌سازی، شدت نور کم می‌شود. اما در این فناوری در عین حال شدت نور حفظ شده، بهینه‌سازی طول موج نیز صورت می‌گیرد.

ناسا علاقمند است از این فناوری برای افزایش تولید محصولات در مأموریت‌های فضایی طولانی مدت و یا در پایگاه مریخی یا ماه استفاده کند. این شرکت ۳۴ حق اختراع ثبت شده فعال در کارنامه خود دارد و این بودجه برای پشتیبانی از هزینه‌های توسعه‌ای و فعالیت‌های جدید این شرکت استفاده می‌شود.