خبر خوب برای خودروهای الکتریکی/ باتری نانویی با شارژ سریع در خط تولید آزمایشی

گروه خودروسازی گوانگژو اعلام کرد که باتری نانویی این شرکت روی خودروی Aion V مورد آزمایش قرار گرفته است. Aion V، اولین وسیله نقلیه مجهز به این باتری، در حال آزمایش زمستانی است و قرار است در ماه سپتامبر سال جاری به تولید انبوه برسد.

گروه خودروسازی گوانگژو (Guangzhou Automobile Group Co) به موفقیت تازه‌ای در زمینه فناوری باتری شارژ سریع مبتنی بر گرافن دست پیدا کرده است. این باتری روی خودروی Aion V مورد آزمایش قرار گرفته است.

خودروهای الکتریکی در سراسر جهان به‌عنوان یک راه حل مهم به‌منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شناخته می‌شوند، اما فناوری باتری همیشه توسعه و استفاده گسترده از خودروهای الکتریکی را محدود کرده است. باتری خودروهای الکتریکی حدود چهل درصد هزینه خودرو را به خود اختصاص می‌دهد. در سال‌های اخیر، همین امر دلیل گرانی وسایل نقلیه با انرژی نو در مقایسه با وسایل نقلیه سنتی با موتور احتراق داخلی بوده است. گرافن کلید موفقیت در فناوری باتری است.

اخیرا گروه خودروسازی گوانگژو موفقیتی بزرگ در فناوری باتری به‌دست آورده است. باتری‌های شارژ سریع مبتنی بر گرافن پیشرفت بزرگی کرده است و اکنون وارد مرحله آزمایشی واقعی و استفاده در خودرو شده‌ است. Aion V، اولین وسیله نقلیه مجهز به این باتری، در حال آزمایش زمستانی است و قرار است در ماه سپتامبر سال جاری به تولید انبوه برسد.

گرافن در ابتدا هر گرم تا چند صد دلار هزینه داشت و به این ترتیب نطلای سیاه» نامیده می‌شد. در «۲۰۲۰ GAC Tech Day» که در ماه جولای برگزار شد، گروه GAC فناوری تولید ۳DG (گرافن سه بعدی) خود را با حقوق مالکیت معنوی مستقل به نمایش گذاشت و مسئله هزینه‌های بالای گرافن را حل کرد. روش تولید ساده، پایدار و کارآمد، هزینه‌ها را فقط به یک دهم روش متداول کاهش می‌دهد. گروه خودروسازی گوانگژو تحقیق و توسعه فناوری گرافن را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. پس از تقریباً شش سال کار، این گروه به تدریج در تهیه و کاربرد فناوری مواد گرافن ساختاری سه بعدی (۳DG) با حقوق مالکیت معنوی مستقل تسلط پیدا کرده است.

پس از دستیابی به تولید گرافن با هزینه کم و در مقیاس بزرگ، گروه GAC پیشرفت عمده‌ای در کاربرد پایین دستی استفاده از آن به‌دست آورد. در این میان، صنعت خودروهای الکتریکی بیشترین علاقه را به باتری شارژ سریع مبتنی بر گرافن نشان دادند. این باتری مبتنی بر گرافن دارای قابلیت شارژ سریع ۶C است، همراه با یک شارژر پرقدرت ۶۰۰ آمپری، در مدت زمان ۸ دقیقه تا ۸۰ درصد قابل شارژ مجدد است. این باتری همچنین سخت‌ترین آزمایش ایمنی را پشت سر گذاشته و دارای کیفیت و قابلیت اطمینان بالایی است.

فناوری باتری مبتنی بر گرافن یک گزینه پیشرو در صنعت باتری است. این فناوری به‌طور قابل توجهی زمان شارژ را کاهش داده و عمر باتری را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه، بزرگترین نقطه ضعف خودروهای الکتریکی فعلی را حل می‌کند.

خبر خوب این است که این فناوری از آزمایشگاه خارج شده و در دنیای واقعی تولید می‌شود. Aion V، اولین مدل خودروی مجهز به این باتری مبتنی بر گرافن، وارد مرحله آزمایش تولید انبوه شده ‌است.

برنامه‌ریزی استراتژیک و رویکرد فعال گروه خودروسازی گوانگژو در زمینه فناوری‌های پیشرفته موجب پشتیبانی گسترده از گسترش و توسعه جهانی برند GAC MOTOR می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که این گروه خودروسازی با داشتن چندین فناوری نوآورانه بتواند نقش مهمی در بازار خودروهای الکتریکی ایفا کند.