استقرار در دانشگاه، فرصتی بیشتر برای همکاری صنعت و دانشگاه

یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده افزودنی‌های چاپ سه‌بعدی نانویی با استقرار در دانشگاه، هم از فرصت‌های موجود در دانشگاه برای تجاری‌سازی فناوری خود استفاده می‌کند، هم به دانشجویان برای ارتقای عملی و آموزش بیشتر کمک می‌کند.

شرکت فعال در حوزه فناوری‌ نانو برای ایجاد آزمایشگاهی در Mesa با دانشگاه ایالتی آریزونا همکاری می‌کند. شرکت همچ‌نانو (MECHnano)، یک شرکت متخصص در فناوری چاپ سه‌بعدی، از طریق مشارکت جدید با دانشگاه ایالتی آریزونا، با توسعه آزمایشگاهی در پردیس این دانشگاه، فرصت‌هایی را برای دانشجویان و اساتید فراهم می‌کند.

مشارکت با همچ‌نانو فرصت‌های آموزشی برای کار با یک شرکت تحقیقاتی پیشرو را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد. همچ‌نانو همچنین اولین شرکتی خواهد بود که به منطقه نوآوری‌های این دانشگاه پلی‌تکنیک پیوسته است. مناطق نوآوری مناطقی در دانشگاه و اطراف آن هستند که شرکای صنعتی دانشگاه از مراکز و فضاهای کاری آن استفاده می‌کنند.

همچ‌نانو از فناوری‌ نانو برای بهبود چاپ سه‌بعدی یا تولید مواد افزودنی استفاده می‌کند. از همه قابل توجه‌تر، این شرکت از نانولوله‌های کربنی یا CNT استفاده می‌کند.

همچ‌نانو فرآیند منحصر به‌فردی برای استفاده از CNT ایجاد کرده است و آن‌ها را در خط مقدم چاپ سه‌بعدی قرار داده است.

آریک بوپ، مدیر اجرایی توسعه اقتصادی دانشگاه ایالتی آریزونا می‌گوید: «شرکت همچ‌نانو و دانشگاه ایالتی آریزونا در اصل توسط یک عضو هیئت علمی که با این شرکت کار می‌کند، با هم ارتباط داشتند.»

بوپ در یافتن مکانی مناسب برای همچ‌نانو در مناطق نوآوری نقش داشت. وی می‌گوید: «این شرکت دقیقاً دارای فناوری است که در منطقه نوآوری دانشگاه ما به آن نیاز داریم.»

بوپ گفت: «شرکت‌های متعددی می‌خواهند با اساتید، کارکنان و دانشجویان ما همکاری کنند. شرکت‌هایی که در زمینه پیشرفت و کار با فناوری کلاس جهانی کار می‌کنند و از نوع شرکت‌هایی هستند که ما به آن نیاز داریم.»

بوپ گفت: «فرآیند یافتن فضای مناسب برای کار همچ‌نانو در ابتدا نیاز به جستجو و مصالحه زیادی داشت. این شرکت می‌خواست مکانی نزدیک به مقر خود در Mesa داشته باشد و آنها به ابزارهای علمی خاص در محل کار خود نیاز داشتند. در نهایت ابر و باد و مه و خورشید و فلک در یک راستا قرار گرفتند و این شرکت به دانشگاه ایالتی آریزونا آمد.»

آزمایشگاهی که همچ‌نانو در آن کار خواهند کرد در یک ساختمان خالی بوده و تمام نیازهای تحقیق و توسعه آنها را برآورده می‌کند.

استیون لودر، مدیرعامل و بنیان‌گذار همچ‌نانو می‌گوید: «هر آنچه می‌خواستیم و درخواست می‌کردیم در ساختمان بود به‌گونه‌ای که گویی برای ما ساخته شده‌است. این فقط به ما تأیید کرد که با کمی پشتکار و یک رابطه عالی، ما می‌توانیم با دانشگاه ایالتی آریزونا به توافق برسیم.»

با این همکاری، همچ‌نانو می‌خواهد فناوری خود را توسعه بیشتری داده و تجاری‌سازی کند. به این ترتیب، آنها می‌توانند به سایر شرکت‌های تولیدکننده مواد افزودنی خدمت ارائه دهند.

همچ‌نانو در حال حاضر به چند دانشجوی فارغ‌التحصیل متکی است تا به آنها در آزمایش و توسعه نمونه آزمایشی کمک کند. با کارآموزی در این شرکت، دانشجویان همچنین می‌‌ توانند پس از فارغ‌التحصیلی شانس ادامه کار با آنها را داشته باشند.