باتری‌های خودروهای الکتریکی سریع‌تر شارژ شده و عمر بیشتری خواهند داشت

یک شرکت نوپا توسط دو دانشمندی که دانشگاه را رها کرده‌اند تاسیس شد و در آن فناوری باتری‌های خودروهای الکتریکی را توسعه دادند؛ باتری‌هایی که سریع‌تر شارژ شده و عمر بیشتری خواهند داشت. این شرکت نوپا از فناوری‌ نانو برای توسعه باتری‌های جدید استفاده خواهد کرد.

یک شرکت مستقر در بریستول، که روش‌هایی را برای ترکیب گرافن در باتری‌های لیتیوم یون برای بهبود عمر باتری و زمان شارژ ارائه کرده است، در یک دوره جدید جذب سرمایه، ۱٫۲ میلیون پوند از سرمایه‌گذاران به‌دست آورده است.

آنافیت (Anaphite)، برای بررسی راه‌های بهره‌برداری از پتانسیل گرافن توسط دو دانشمند به نام‌های سام بورو و الکساندر هویت پس از ترک دانشگاه خود، تاسیس شد.

نتایج کار آن‌ها برای ایجاد یک فرآیند ارزان و مقیاس‌پذیر برای ترکیب گرافن در مواد باتری در خط تولید‌های فعلی باتری، سرمایه‌گذاران را به هیجان آورده است.

۳۰۰ هزار پوند از این دور بودجه توسط Zero Carbon Capital تامین مالی شده‌‌ ست، شرکتی که به‌دنبال حمایت از کسب و کارهایی است که روی مقابله با مشکل تغییرات اقلیمی فعالیت دارند. باشگاه سرمایه‌گذاری خصوصی بریستول نیز ۴۹۱ هزار پوند سرمایه‌گذاری می‌کند، که بزرگترین سرمایه‌گذاری است که این باشگاه از کارآفرینان موفق منطقه بریستول انجام داده است. SyndicateRoom، یکی از تأمین‌کنندگان سرمایه‌های خطرپذیر، مستقر در کمبریج، ۱۰۷،۰۰۰ پوند در آنافیت سرمایه‌گذاری می‌کند و بقیه سرمایه نیز از طریق سرمایه‌گذاران شخصی تأمین شده‌است.

الکساندر هویت، مدیرعامل آنافیت، گفت: «برای اینکه جامعه به انرژی پایدار دست پیدا کند، ما نیاز به استفاده گسترده از حمل و نقل الکتریکی داریم، به این معنی که باتری‌ها باید با هزینه کمتری تولید شده، شارژ سریع‌تر داشته و عمر طولانی‌تری داشته باشند. روند تولید ما همچنین به‌طور ذاتی مقیاس‌پذیر است تا سطح لازم برای ایجاد یک محصول واقعی در این صنعت که به سرعت در حال رشد است، به‌دست آید. امیدوارم این فناوری شانس ما را در نبرد مداوم با تغییرات آب و هوایی افزایش دهد. داشتن چنین گروه متنوعی از سرمایه‌گذاران و همچنین پتانسیل چنین فناوری که در اینجا داریم مشاهده می‌کنیم، فوق‌العاده دلگرم کننده است.»

پیپا گاولی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Zero Carbon Capital، می‌گوید: «توسعه خودروهای الکتریکی بخش مهمی از مسیر به سوی انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای است. فناوری نوآورانه آنافیت هزینه و زمان شارژ باتری‌های EV را کاهش می‌دهد، سم و الکس دو دانشمند شگفت‌انگیزی هستند که در یک حوزه بسیار تخصصی کار می‌کنند و ما از اینکه در سفر آنها به سمت تجاری‌سازی این فناوری شریک هستیم، هیجان زده‌ایم.»

جری بارنز، بنیان‌گذار باشگاه سرمایه‌گذاری خصوصی بریستول، گفت: «باشگاه ما از کارآفرینان مستقر در بریستول تشکیل شده‌ است و بسیار جالب است که این شهر در خط مقدم توسعه این فناوری قرار دارد. همراهی با دیگران در حمایت از آنافیت برای موفقیت در آینده باعث افتخار ما است.»

تام بریتون، بنیانگذار SyndicateRoom، گفت: «پتانسیل تغییری که گرافن در بسیاری از محصولات از الکترونیک تا مصالح ساختمانی ایجاد می‌کند، حیرت‌انگیز است.»