با دستکاری در مقیاس اتمی، واکسن‌ها کاراتر می‌شوند

ویتری‌وکس (VitriVax) از پلتفورم فناوری شرکت فورج ‌نانو (Forge Nano) برای توسعه واکسن‌های کارآمدتر استفاده کرده است.

با شیوع ویروس کرونا، یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده واکسن از فناوری پلتفورم فورج ‌نانو برای تولید واکسن‌‌های نوآورانه استفاده کرده است، واکسن‌هایی که می‌توانند در برابر دمای بالاتر مقاومت کنند، چندین دوز در آن‌ها ترکیب شده و با گذشت زمان رهایش واکسن انجام شود و همه این کارها در یک تزریق قابل انجام خواهد بود. ویتری‌وکس با استفاده از فناوری لایه‌نشانی اتمی شرکت فورج ‌نانو، می‌تواند فرمولاسیون‌های واکسن را در سطح اتمی کنترل کند.

ویتری‌وکس، یکی از شرکت‌های فناور مستقر در کلرادو، از فناوری پلتفرم لایه‌نشانی اتمی شرکت فروج ‌نانو برای مهندسی واکسن‌های تک‌دوزی استفاده کرده است که در برابر تغییرات دمایی مقاومت بالایی دارند. ویتری‌وکس با استفاده از ابزار PANDORA ALD که توسط فورج نانو ساخته شده‌است و ترکیب آن با پلتفرم اختصاصی خود Atomic Layering Thermostable Antigen and Adjuvant ™، واکسن‌های پایدار در برابر حرارت تولید کرده است که قابل استفاده برای انواع مختلف آنتی‌ژن‌ها است.

دکتر پاول لیختی، مدیرعامل شرکت فورج نانو می‌گوید: «توجه به همه‌گیری کرونا در جهان، ذخیره‌سازی، توزیع و اثربخشی واکسن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما مفتخریم که می‌بینیم از پلتفورم ما برای ساخت واکسن‌ استفاده شده و با این فناوری حمل و نقل واکسن‌ها با دوزهای موثرتر و دقیق‌تر ساده می‌شود. کنترل مواد در سطح اتمی برای توسعه فناوری‌های آینده اهمیت زیادی دارد. هر روز از پلتفورم ما برای بهبود دقت و کنترل در مقیاس اتمی استفاده می‌شود.»

فورج نانو در بهینه‌سازی چگونگی برهم‌کنش میان سطوح در سطح اتمی تخصص دارد. با استفاده از فناوری انحصاری این شرکت، می‌توان پوشش‌های نانو را روی سطوح مختلف استفاده کرد. فناوری پلتفرم فورج‌ نانو سطحی دقت و کنترل را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند که در سایر فناوری‌های مهندسی سطح بی‌نظیر است.

فورج ‌نانو یک شرکت ارائه دهنده تجهیزات و ابزارهای نانوپوشش‌دهی با سرعت بالا است که با قیمت کم می‌تواند روی ویفر، نانوپوشش ایجاد کند. با توجه به موفقیت در بازار ذخیره‌سازی انرژی، این شرکت از تجهیزات خود برای ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کند. این تجهیزات برای استفاده در بخش‌هایی نظیر نمایشگر، روشنایی، حافظه، تجهیزات پزشکی و محافظت از محیط‌زیست قابل استفاده است.