فناوری نانوذرات لیپیدی در خدمت درمان بیماری‌های تنفسی

ردکد تراپیوتیکس، یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده داروهای مبتنی بر نانوذرات لیپیدی، در کنفرانس ECFS به تشریح جزئیات مربوط به استفاده از این فناوری برای درمان بیماری‌های تنفسی پرداخت.

شرکت ردکد تراپیوتیکس (ReCode Therapeutics) داده‌های پیش بالینی استفاده از فناوری SORT-LNP ™ و پلتفورم RNA برای کمک به بیماران مبتلا به مشکل تنفسی را در چهل و چهارمین کنفرانس اروپایی فیبروز کیستیک (ECFS) ارائه داد.

ردکد تراپیوتیکس، یکی از شرکت‌های دارویی و پیشگام برای درمان بیماری‌های تنفسی محدودکننده زندگی است. این شرکت اعلام کرد که داده‌های پیش بالینی مربوط به برنامه درمانی مولکولی مبتنی بر RNA آن‌ها برای بیماران مبتلا به فیبروز کیستیک در چهل و چهارمین کنفرانس آینده فیبروز کیستیک اروپا ارائه شد. در این فناوری نانوذرات لیپیدی موسوم به (SORT-LNPTM) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در عنوان این مقاله آمده است که این شرکت از نانوذرات لیپیدی مبتنی بر RNA برای نجات عملکرد CFTR سلول‌های اپیتلیال برونشیت اولیه در بیماران مبتلا به فیبروز استفاده می‌شود. مایکل تورس، دکترای تخصصی، قائم‌مقام مدیریت شرکت ردکد این مقاله را ارائه داد.

ردکد تراپیوتیکس یک شرکت فعال در حوزه داروهای ژنتیکی یکپارچه است که با استفاده از پلتفرم قدرتمند و اختصاصی SORT-LNPTM خود، اندام‌ها و بافت‌های مختلف را هدف قرار می‌دهد. این شرکت داروهای اصلاح‌کننده بیماری را توسعه می‌دهد. مسیر کاری این شرکت شامل برنامه‌هایی برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی محدودکننده زندگی، از جمله فیبروز کیستیک و دیسکینزی مژگانی اولیه است. این شرکت با استفاده از فناوری SORT-LNPTM و اسید نوکلئیک خود، از تحویل سیستمیک و مستقیم برای جایگزینی و ویرایش/اصلاح ژن با واسطه mRNA در سلول‌های هدف، از جمله سلول‌های بنیادی استفاده می‌کند.