سرمایه‌گذاری ۱٫۲ میلیون پوندی روی توسعه تجاری نانوباتری

شرکت آنافیت موفق به جذب ۱٫۲ میلیون پوند سرمایه از بخش خصوصی برای توسعه باتری‌های لیتیوم یون تقویت‌شده با گرافن شده‌ است. این باتری‌ها سرعت شارژ بالایی داشته و از دوام قابل توجهی برخوردار هستند.

یک شرکت فعال در حوزه فناوری‌ نانو که در بریستول مستقر است، روش‌هایی را برای ترکیب گرافن در باتری‌های لیتیوم یون برای بهبود عمر باتری و کاهش زمان شارژ ارائه کرده است، در یک دوره جدید جذب سرمایه، موفق شده‌ است ۱٫۲ میلیون پوند از سرمایه‌گذاران حمایت مالی جمع‌آوری کند. شرکت آنافیت (Anaphite)، برای بررسی راه‌های بهره‌برداری از پتانسیل گرافن تاسیس شده‌ است، شرکتی که توسط سام بورو و الکساندر هویت پس از ترک دانشگاه تاسیس شد. دستاورد این دو دانشمند برای ایجاد یک فرآیند ارزان و مقیاس‌پذیر برای ترکیب گرافن در مواد باتری در خطوط تولید سلول موجود، سرمایه‌گذاران را به هیجان آورده است.

از این رو، شرکت زیرو کربن کپیتال (Zero Carbon Capital) اقدام به سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰۰۰ پوند در آنافیت کرده است. زیرو کربن کپیتال با سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های تازه تاسیس بریتانیایی، از مأموریت آن‌ها برای جلوگیری از بروز مشکلات تغییر اقلیم پشتیبانی می‌کند.

سیندیکیت روم (SyndicateRoom)، یکی از تأمین‌کنندگان سرمایه‌های خطرپذیر مستقر در کمبریج، ۱۰۷،۰۰۰ پوند در آنافیت سرمایه‌گذاری می‌کند. تام بریتون، بنیان‌گذار SyndicateRoom، می‌گوید: «پتانسیل تغییری که گرافن در بسیاری از محصولات از الکترونیک تا مصالح ساختمانی ایجاد می‌کند، حیرت‌انگیز است.»

الکساندر هویت، مدیرعامل آنافیت می‌گوید: «برای اینکه جامعه به انرژی پایدار و تجدیدپذیر روی آورده و از آن استفاده کند، ما نیاز به استفاده گسترده از سیستم حمل و نقل الکتریکی داریم، به این معنی که باتری‌ها باید هزینه کمتری داشته باشند‌، شارژ سریع‌تر داشته و عمر طولانی‌تری داشته باشند. ما معتقدیم که فناوری ما واقعاً به رفع این چالش اساسی کمک می‌کند. روند تولید ما همچنین به‌طور ذاتی مقیاس‌پذیر است تا سطح لازم برای ایجاد یک تغییر واقعی در این صنعت که به سرعت در حال رشد است، تامین شود. امیدوارم این فناوری شانس ما را در نبرد مداوم با تغییرات آب و هوا افزایش دهد. داشتن چنین گروه متنوعی از سرمایه‌گذاران، پتانسیل آنچه که در اینجا داریم مشاهده می‌کنیم را دلگرم می‌کند.»

پیپا گاولی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Zero Carbon Capital، می‌گوید: «توسعه خودروهای الکتریکی بخش مهمی از مسیر به سوی انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای است. فناوری نوآورانه آنافیت هزینه و زمان شارژ باتری‌های EV را کاهش می‌دهد، سم و الکس دو دانشمند شگفت‌انگیزی هستند که در یک حوزه بسیار تخصصی کار می‌کنند و ما از اینکه در سفر آن‌ها به سمت تجاری‌سازی این فناوری شریک هستیم، هیجان زده‌ایم.»