راه‌اندازی دومین سایت تولید گرافیت کروی در چین

شرکت گرافکس اعلام کرد که با تاسیس یک شرکت جدید اقدام به تولید گرافیت کروی در چین خواهد کرد تا به نیاز رو به رشد این محصول در بازار پاسخ دهد.

گروه گرافکس (Graphex) دومین سایت تولید گرافیت کروی را در چین راه‌اندازی می‌کند. این شرکت که یکی از توسعه‌دهندگان برجسته محصولات و فناوری‌های گرافن و تولیدکننده گرافیت و گرافن کروی برای بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است که به تازگی یک شرکت جدید به نام Technology Technology Company Limited) HLJ Province Graphex) ایجاد کرده است.

تاسیسات تولیدی گرافیت کروی از نظر راهبردی در استان هیلونگ جیانگ واقع شده‌ است که سرشار از ذخایر گرافیت طبیعی با کیفیت بالا است. هنگامی که تاسیسات تولید جدید HLJ Province Graphex کاملاً مستقر شود، این شرکت انتظار دارد سالانه ۳۰،۰۰۰ تن محصول را به مجموع ۴۰،۰۰۰ تنی فعلی خود اضافه کند.

این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گرافیت کروی است، ماده اصلی برای تولید سلول‌های باتری لیتیوم یون که برای تشکیل لایه‌های گرافن در آند سلول‌های باتری یون لیتیوم استفاده می‌شود. انرژی در آند به شکل یون‌های لیتیوم گیر افتاده بین لایه‌های گرافن ذخیره می‌شود. از باتری‌های یون لیتیوم، در وسایل نقلیه الکتریکی و ادوات ذخیره انرژی بدر مزارع انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌شود.

گرافکس قصد دارد علاوه بر توسعه برنامه‌های کاربردی گرافن در آینده، از توانایی تولید و فناوری محصول خود که با ۲۵ اختراع ثبت شده محافظت می‌شود، برای رشد پیش‌بینی شده باتری‌های لیتیوم یون استفاده کند.

دانیل نی مدیر راهبردی شرکت گرافکس می‌گوید: «تعهد جهانی به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، همراه با اقتصاد در حال بهبودی، به افزایش نرخ فروش خودروهای الکتریکی کمک خواهد کرد. با ادامه رشد تقاضا برای باتری‌های لیتیوم-یون، محصولات گرافکس از این روند بهره‌مند خواهند شد. ما در یک نقطه عطف بزرگ برای وسایل نقلیه الکتریکی هستیم که تحت تأثیر اهداف جهانی برای کنترل تغییرات آب و هوایی قرار داریم.»

فرصت‌های زیادی در این حوزه وجود دارد که گرافکس امیدوار است از آن‌ها استفاده کند. آندروس چان، مدیرعامل شرکت گرافکس می‌گوید: «فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر، به ویژه ذخیره‌سازی آن، هنوز هم یک بازار نسبتاً جدید است. تعیین چگونگی استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین تلفیق آن با طراحی فضای شهری و عمومی، همراه با بررسی روش‌های افزایش کارایی در استفاده و ذخیره انرژی‌های تجدیدپذیر، هدف شرکت ما است.»

ظرفیت تولید سالانه این شرکت جدید برای گرافیت کروی ۱۰۰۰۰ تن است که طی ۳ سال آینده به‌صورت فازهای عملیاتی انجام خواهد شد.

علاوه‌بر باتری‌های یون لیتیوم، این شرکت از فناوری گرافن و تحقیقات خود در زمینه کاربردهای نوظهور استفاده می‌کند. این شرکت در تحقیقات مستقل شرکت می‌کند و همچنین با موسسات و مشتریان مختلف در حال کار برای استفاده از گرافن در محصولات جدید از جمله صفحات کامپوزیت ساختاری، روان‌کننده‌های تجاری، داربست بافت پزشکی، نمایشگرهای متحرک انعطاف‌پذیر، غشاها و صفحات خورشیدی فوق‌العاده نازک است.

گرافکس با استناد به هدف ملی چین برای کاهش انتشار کربن و توسعه انرژی سبز، هدف خود را بر بهبود محیط‌زیست قرار داده است.