راه‌اندازی خط تولید نانومواد برای استفاده در باتری

شرکت آرنو (ARNO) کارخانه خود را برای تولید باتری مجهز به فناوری نانو‌کربن راه‌اندازی کرد. این شرکت شروع به دریافت تجهیزات لازم برای تأسیسات تولید باتری کرده است. شرکت آرنو رهیافتی در زمینه لوله‌های کربنی مبتنی بر فناوری‌ نانو برای ذخیره انرژی کارآمد و حداقل اتلاف ارائه کرده است.

این پروژه بر تولید واقعی منابع انرژی ثانویه برای مصارف خانگی و صنعتی متمرکز شده‌ است. با توجه به میزان هشدار از بین رفتن منابع طبیعی و اتلاف قابل توجه انرژی در حین حمل و نقل به‌دلیل محدود بودن فناوری ذخیره‌سازی، نیاز به منابع ذخیره ثانویه انرژی بسیار مهم شده‌ است. شرکت آرنو از طریق پروژه خود دو راه حل کلیدی ارائه می‌دهد، یکی حل بحران ذخیره انرژی از طریق استفاده از فناوری‌ نانو و دیگری ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کامل از طریق اکوسیستم Defi.

این شرکت در حال حاضر در حال توسعه این ابزارها در کارخانه‌های مختلف است که نسبت به فناوری موجود برتری آشکاری دارد:

  • در دسترس بودن بالا – طراحی مدولار؛
  • طراحی انعطاف‌پذیر – تقریباً برای همه نوع کاربرد مناسب است؛
  • حمل آسان باتری؛
  • راه حل کاملاً یکپارچه، سهولت اندازه‌گیری و کاهش زمان اجرای پروژه؛
  • اتصال موازی کابینت‌های ذخیره‌سازی در طرف AC – بیشترین انعطاف‌پذیری در اندازه؛
  • انتشار صفر؛
  • رد پای CO2 را کاهش می‌دهد.

نقطه قوت شرکت آرنو در تحقیق و توسعه نهفته است که دلیل اصلی این امر آن است که آن‌ها در تولیداتی مانند کربن‌های ویژه، نانولوله‌های کربنی، گرافیت و گرافن در صنعت اتحادیه اروپا و روسیه پیشرو بوده‌اند. این شرکت به نوآوری در آزمایشگاه‌ها ادامه می‌دهد و آزمایش فرصت‌های واقعی را در یک کارخانه ویژه انجام می‌دهد، که تیم متخصصی از مهندسان، دانشمندان و محققان با هوش بازار و رهبری فناوری را برای ارائه راه حل ترکیب می‌کند.

شرکت آرنو با دولت بلغارستان همکاری می‌کند و از آلمان نیز برای همکاری چراغ سبز دریافت کرده است. پروژه شرکت آرنو مورد توجه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری سرب اسید در جهان یعنی گروه شرکت‌های MONBAT قرار گرفته است. نمونه‌های نانومواد کربنی برای آزمایش به این گروه ارائه شده و به زودی یک مدل باتری مخصوص این پروژه تولید می‌شود.

مذاکرات با گروه MONBAT، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باتری سرب اسید در اروپا، نتایج مثبتی به همراه داشته است. توافقی حاصل شد که براساس آن، شرکت آرنو بخشی از سهام یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک (ARTMonbat) را برای توسعه نانومواد کربنی تولید شده به‌دست خواهد آورد.