انجام مطالعه «آزمایشگاه تا بازار» برای حوزه فناوری‌ نانو و هوش مصنوعی

موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا به دنبال انجام یک پروژه مطالعاتی در حوزه بررسی هوش مصنوعی و فناوری‌ نانو از آزمایشگاه تا بازار است که این کار احتمالا به یک موسسه با سابقه تحقیقاتی این چنینی سپرده شود.

به نظر می‌رسد موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا (NIST) قصد دارد تا مذاکراتی برای انجام مطالعه‌ای پیرامون هوش مصنوعی و فناوری‌ نانو از آزمایشگاه تا بازار را صورت دهد.

براساس اطلاعیه‌ای که در ۳ آگوست منتشر شده‌ است، موسسه ملی استاندارد و فناوری قصد دارد با یک موسسه تجزیه و تحلیل‌های دفاعی قراردادی را برای مطالعه هوش مصنوعی و آزمایشگاه به بازار (L2M) منعقد کند.

NIST می‌خواهد تجاری‌سازی تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی و فناوری‌ نانو که از بودجه دولتی بهره‌مند هستند را تسریع کند.

موسسه تجزیه و تحلیل‌های دفاعی STPI، یک مرکز تحقیق و توسعه با بودجه فدرال (FFRDC) است که از دفتر سیاست و علم کاخ سفید در تصمیم‌گیری L2M پشتیبانی می‌کند.

طبق این اطلاعیه، NIST معتقد است که موسسه تحلیل‌های دفاعی تنها مرکزی است که می‌تواند این مطالعه را انجام دهد؛ زیرا شرکت‌های خصوصی ممکن است از دسترسی به اطلاعات دولتی خارج از STPI محروم باشند یا با تلاش برای توصیه‌هایی به نفع خود «به‌طور ناعادلانه» نتیجه تحقیقات را تغییر دهند.

موسسه تجزیه و تحلیل‌های دفاعی دارای سابقه گسترده‌ای در ارزیابی چشم‌انداز انتقال فناوری فدرال است و تجزیه و تحلیل‌های اختصاصی در مورد سرمایه‌گذاری‌های اولیه در تحقیق و توسعه و تجاری‌سازی را انجام می‌دهد.