عرضه تجاری رنگ‌های نانوذره‌ای برای فلوسیتومتری

عرضه تجاری رنگ‌های نانوذره‌ای برای فلوسیتومتری

شرکت بیوراد سه نوع رنگ نانوذره‌ای برای استفاده در روش فلوسیتومتری ارائه کرده است. این سه رنگ تشخیص آنتی‌بادی‌ها درون سلول را تسریع می‌کنند.

نانوذرات فلورسنت برای فلوسیتومتری توسعه یافته است. شرکت بیوراد (Bio-Rad) سه رنگ بنفش جدید StarBright برای فلوسیتومتری را معرفی کرد: StarBright Violet 570 ، StarBright Violet 670 و StarBright Violet 710.

به گفته مسئولان این شرکت، این رنگ‌ها برای بهبود روشنایی (brightness)، برانگیختگی و طیف نشر استفاده می‌شوند تا به بهبود عملکرد فلوسیتومتری چند رنگی کمک کنند. خط رنگ‌های StarBright برای این منظور طراحی شده‌اند که بتواند طیف وسیعی از نانوذرات فلورسنت جفت شده با آنتی‌بادی‌ها در سلول را نشان دهد. این رنگ‌ها با دستورالعمل‌های جدید و موجود برای استفاده در پنل‌های چندگانه سازگار هستند. علاوه‌بر این، این شرکت ادعا می‌کند که آنها در برابر تغییر رنگ عکس مقاوم هستند و با حداقل تغییر، ثبات قابل توجهی در تصاویر ایجاد می‌کنند.

فلوسیتومتری (flow cytometry) یک فناوری مبتنی بر لیزر است که برای تجزیه و تحلیل ویژگی‌های سلول‌ها و یا ذرات به کار می‌رود. روش فلوسیتومتری روشی دقیق و کمی است و در مطالعات پژوهشی و بالینی کاربرد دارد. مهم‌ترین ویژگی این روش، توانایی بررسی هم‌زمان عوامل متعدد یک سلول است. از کاربردهای مهم فلوسیتومتری می‌توان به تشخیص و شناسایی حضور آنتی‌ژن در سطح یا داخل سلول‌ها اشاره کرد. این روش ممکن است برای ارزیابی سلول‌های خون، مغز استخوان، مایعات بدن مانند مایع مغزی نخاعی (CSF) یا تومورها مورد استفاده قرار گیرد.

فلوسیتومتر وسیله‌ای برای اندازه‌گیری پارامترهای سلولی در یک سیستم جریان مایع است که سلول‌ها را به‌طور جداگانه از یک نقطه اندازه‌گیری عبور می‌دهد. فلوسیتومتری روش دستگاهی بسیار سریع و قدرتمندی است که برای شناسایی سلول‌ها و ارزیابی ویژگی‌های آن‌ها به کار می‌رود. ذرات مورد آزمایش در بستر مایع با سرعتی حدود ۵ تا ۵۰ متر در ثانیه از یک مجرای باریک و از مقابل پرتوی لیزر عبور می‌کنند. به همین دلیل در زمان کوتاه می‌توان سلول‌های زیادی را مورد آزمون قرار داد. به‌عنوان مثال، می‌توان ویژگی‌های ۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ نمونه سلولی‌ را در هر ثانیه بررسی کرد.