دریافت گواهی‌نامه «نشان گرافن» توسط یک شرکت مالزیایی

شرکت آی‌جی‌ال کوتینگ در مالزی موفق به دریافت نشان گرافن موسوم به GRAPHENE شد. این نشان توسط یکی از سازمان‌های زیرمجموعه‌ وزارت علوم، فناوری و نوآوری مالزی صادر شده‌ است، سازمانی که متولی توسعه فناوری‌ نانو در کشور مالزی است.

شرکت آی‌جی‌ال کوتینگ (IGL Coatings) اعلام کرد که گواهینامه محصول Graphene Verify را دریافت کرده است. نشان GRAPHENE استفاده از فناوری گرافن را در محصولات IGL، از جمله Ecocoat Kenzo تایید می‌کند.

علامت تأیید شده گرافن توسط NanoVerify Malaysia (NVM)، زیرمجموعه‌ وزارت علوم، فناوری و نوآوری مالزی (MOSTI) صادر می‌شود. MOSTI توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌ نانو در مالزی را نظارت و تسهیل می‌کند.

NVM اولین و تنها برنامه صدور گواهینامه فناوری‌ نانو در مالزی NANOVerify Program را اجرا می‌کند. این برای اولین بار است که IGL استفاده از فناوری‌ نانو در محصول خود را توسط NANOVerify ممیزی کرده و تأییدیه آن را دریافت کرده است.

GrapheneVerify یکی از گواهینامه‌های برنامه NANOVerify است. این برنامه برای تقویت توانمندی شرکت‌های محلی و افزایش بازارپذیری محصولات دارای فناوری‌ نانو در سطح بین‌المللی توسعه یافته است.

IGL به توسعه محصولات نوآورانه و پایدار فناوری‌ نانو ادامه می‌دهد و از نانومواد در سری Ecocoat خود استفاده می‌کند.

کئونگ چون چیه، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت آی‌جی‌ال کوتینگ می‌گوید: «صدور گواهینامه مطمئناً باعث افزایش و اطمینان بیشتر مشتریان نسبت به محصولات ما، به ویژه Ecocoat Kenzo می‌شود. این گواهی‌نامه استفاده از فناوری گرافن در محصولات ما را تأیید می‌کند. در ممیزی انجام شده محصولات توسط یک آزمایشگاه شخص ثالث مستقل با استاندارد بین‌المللی تأیید شده‌است. در این ممیزی‌ها سوالات مربوط به نوع یا کیفیت نانومواد مورد استفاده پاسخ داده می‌شود. ما در ابتدای مسیر کشف کاربردهای نانومواد مانند گرافن هستیم.»