همکاری مشترک برای عرضه نسل جدید نانوواکسن mRNA در کره‌جنوبی

شرکت اچ‌دی‌تی بیو (HDT Bio)، توسعه‌دهنده واکسن ایمنی‌درمانی برای سرطان و بیماری‌های عفونی اعلام کرد که توافق‌نامه‌ای با شرکت کوراتیس (Quratis) در کره‌جنوبی به امضا رسانده است تا محصولات این شرکت را در کره‌جنوبی و کشورهای همسایه توزیع کند. واکسن اچ‌دی‌تی بیو مبتنی بر RNA بوده که تولید ساده‌تر، ثبات بیشتر و در دوزهای بسیار کم، اثربخشی بالاتری نسبت به واکسن‌های ضدکرونای مبتنی بر mRNA فعلی ارائه می‌دهد.

شرکت اچ‌دی‌تی بیو قبلاً همکاری مشترکی با شرکت جنوا بیوفارماکیوتیکالز (Gennova Biopharmaceuticals)، در هند آغاز کرده بود و قصد دارد به زودی همکاری‌های مشابهی را در چین و برزیل آغاز کند.

شرکت کوراتیس در اواسط ماه ژوئیه برای آزمایش بالینی مرحله اول واکسن ضدکرونا از وزارت غذا و ایمنی دارو تأییدیه دریافت کرد و انتظار می‌رود به زودی ارزیابی QTP104 را در مرحله ۱ آزمایش بالینی آغاز کند.

واکسن شرکت اچ‌دی‌تی بیو از دو جهت با واکسن‌های mRNA فعلی تفاوت قابل توجهی دارد. نخست، محموله RNA آن به‌گونه‌ای طراحی شده که در داخل بدن تکثیر شود. در نتیجه واکسن به‌طور موثر سیستم ایمنی بدن را با دوز بسیار کمتری نسبت به واکسن‌های فعلی فعال می‌کند و باعث افزایش ایمنی و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود. دومین تفاوت این است که RNA به جای اینکه در داخل نانوذرات لیپیدی محصور شود، به قسمت بیرونی سیستم LION متصل می‌شود که این کار باعث ساده شدن ساخت و افزایش پایداری می‌شود.

بخش تحقیقاتی شرکت اچ‌دی‌تی بیو از فناوری RNA خودتکرارشی استفاده شده، همان فناوری که در واکسن RNA ضدکرونا آن موسوم به HDT-۳۰۱ استفاده شده‌‌ است. این واکسن در هند در حال انجام آزمایش‌های بالینی است. همچنین انتظار می‌رود HDT-۳۰۱ امسال در آمریکا، چین، کره و برزیل وارد مرحله آزمایش‌های بالینی شود.

برای واکسنHIV، شرکت اچ‌دی‌تی بیو از سیستم LION خود برای رساندن RNA به سلول‌ها استفاده می‌کند تا با این کار سلول بتواند دستورالعمل تولید پروتئین نوترکیب سنبله HIV را داشته باشد و آن را تولید کند. هنگامی که این دستورالعمل توسط سلول‌ها بیان می‌شود، پروتئین‌های سنبله برای تحریک پاسخ ایمنی ایجاد می‌شود که برای جلوگیری از عفونت HIV، آنتی‌بادی‌های خنثی کننده (bNAbs) را تولید می‌کند. این راهبرد اخیراً در یک آزمایش بالینی فاز ۱ که توسط پیشگامی واکسن بین‌المللی ایدز و تحقیقات Scripps مورد بررسی قرار گرفته و نتایج مثبتی به‌دست آمده است.

تحقیقات واکسن HIV HDT Bio با همکاری موسسه تحقیقات کودکان سیاتل و دانشگاه واشنگتن انجام می‌شود.

شرکت اچ‌دی‌تی بیو یک شرکت زیست‌دارویی است که به ارائه روش‌های ایمنی‌درمانی به افراد در سراسر جهان، از جمله در مناطقی که از نظر تاریخی محروم هستند، می‌پردازد. کار شرکت اچ‌دی‌تی بیو در بخش بیماری‌های سرطان و عفونی متمرکز است. یکی از فناوری‌های اصلی این شرکت، RNA / LION ™، ترکیبی از فرمولاسیون و مواد کمکی برای ایجاد ثبات و انتقال RNA به سیستم ایمنی بدن برای تحریک پاسخ برای درمان یا واکسیناسیون است.