صادرات رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال نانویی به ترکیه

به گفته مدیرعامل شرکت رنگین نانوساختار، این شرکت موفق به صادرات ۲۴ تُن رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال نانویی به ترکیه شده است.

مهدی رحمانی؛ مدیرعامل شرکت رنگین نانوساختار درباره این طرح می‌گوید: «امور بازاریابی و مدیریت صادرات این محصول در بازار ترکیه توسط شرکت توسعه تجارت مهر پویان، کارگزاری صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور ترکیه انجام شده است. ارزش پارت اول قرارداد صادراتی ما، حدود ۴۰ هزار دلار برآورد می‌شود. این محصول نانویی برای استفاده در در صنایع لوازم خانگی و ماشین‌سازی در ترکیه خریداری شده است.»

دکتر رحمانی می‌افزاید: «ما یک قرارداد با شرکت توسعه تجارت مهر پویان برای توسعه بازار صادراتی در کشور ترکیه منعقد کردیم. قرار است که این شرکت برای ما بازاریابی در این کشور را انجام دهند. این اولین فروش ما از طریق همکاری با شرکت توسعه تجارت مهر پویان در ترکیه است که ابتدا ما نمونه به طرف ترک دادیم که پس از انجام تست‌ها و دریافت تاییدیه‌ها خرید انجام شد. این اولین پارت است و قرار است هر سه ماه یک بار این حجم از سفارش داده شود. برنامه بعدی ما هم راه‌اندازی خط تولید در کشور ترکیه است.»

رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات، ترکیبی شامل پلیمرهای پلی‌استر و اپوکسی فوق اشباع جامد، عوامل پخت، جاری‌کننده‌ها و رنگدانه‌ها در ابعاد میکرومتر و نانوذرات مؤثر کمتر از ۵٠ نانومتر است. این محصول توانایی از بین بردن باکتری‌ها روی سطوح را تا نزدیک صددرصد دارد. این محصول برای پوشش‌دهی کلیه سطوح بیمارستانی از جمله دیوار، تخت، کمد و تجهیزات مختلف قابل‌استفاده است.

این عناصر در یک فرایند سه مرحله‌ای در شرایط دمایی خاص تشکیل یک ترکیب یکنواخت می‌دهند. این پودر با روش الکترواستاتیک روی سطح فلزی نشانده شده، در کوره با دمای ١٨٠ تا ٢٠٠ درجه تبدیل به یک لایه فیلم یکنواخت با خواص فیزیکی و شیمیایی جالب توجه خواهند شد. این محصول با استفاده از نانوذرات مؤثر، توانایی نابود کردن ٩٩.٩٩ درصد باکتری‌های گرم مثبت و منفی از خانواده‌های E.Coli و استافیلوکوکوس‌ها را دارد که به عفونت‌های بیمارستانی معروف هستند.