همکاری مشترک برای توسعه نسل جدید باتری‌ها

نانو وان متریالز (Nano One Materials) و یورو منگنز (Euro Manganese) برای توسعه برنامه‌های کاربردی و استفاده از منگنز با خلوص بالا در مواد کاتد لیتیوم یون باتری توافق‌نامه همکاری مشترک امضا کرده‌اند.

فعالیت‌های مشترک آن‌ها بر توسعه محصولات منگنز تاکید دارد، موادی که انتظار می‌رود توسط یورو منگنز برای استفاده در مواد کاتدی ساخته شده توسط نانو وان تولید شود.

منگنز مورد استفاده در این پروژه توسط پروژه منگنز Chvaletice پیشنهاد شده توسط یورو منگنز تأمین می‌شود. مواد کاتدی و LNMO نیز با استفاده از فناوری‌های One-Pot ، M2CAM و نانوبلورهای روکش‌دار نانووان ساخته می‌شوند، فناوری‌هایی که پتنت آن‌ها توسط این شرکت به ثبت رسیده است. فناوری M2CAM (مواد فعال فلز به کاتد) این امکان را می‌دهد که مواد کاتدی را به‌طور مستقیم از فلز، با استفاده از مواد اولیه نظیر پودر نیکل، منگنز و کبالت تولید کرد در حالی که معمولا از سولفات‌های فلز یا سایر نمک‌ها مواد کاتدی ساخته می‌شوند. با این فناوری، نیاز به تبدیل پرهزینه و پر انرژی نیکل، کبالت و منگنز به سولفات و کربنات لیتیوم به هیدروکسید از بین می‌رود، حمل مقادیر زیادی آب و گوگرد را کاهش می‌دهد. فرآیند ثبت شده One-Pot پودرهای کاتدی تک بلوری با دوام و پوشش‌های محافظتی را به‌طور هم‌زمان ایجاد می‌کند و M2CAM این امکان را می‌دهد که این مواد به‌طور مستقیم از پودرهای فلزی تهیه شوند. LNMO، به‌عنوان اسپینل ولتاژ بالا (HVS) شناخته می‌شود که مورد توجه جهانی قرار گرفته و پتانسیل زیادی در باتری‌های لیتیوم یون نسل بعدی برای وسایل نقلیه الکتریکی، ذخیره انرژی تجدیدپذیر و دستگاه‌های الکترونیکی مصرف دارد. این انرژی و انرژی هم‌تراز با سایر کاتدهای با عملکرد بالا ارائه می‌دهد و مقرون به صرفه‌تر است؛ زیرا فاقد کبالت است، نیکل کمی دارد و نیازی به لیتیوم اضافی ندارد.

یورو منگنز یک شرکت فعال در حوزه مواد اولیه باتری است که در حال توسعه ذخایر قابل توجه منگنز در جمهوری چک است.

دان بلوندال، مدیرعامل نانو وان می‌گوید: «نانو وان برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای مشارکت عمده در ایجاد تحول حرکت و در بخش ذخیره انرژی تجدیدپذیر باتری دارد و ما این کار را با تغییر چگونگی تولید مواد کاتد در جهان انجام می‌دهیم. LNMO ما منحصر به فرد، متمایز و موقعیت مناسبی برای پاسخگویی به علاقه صنعت خودرو به باتری‌های غنی از منگنز دارد و NMC نانوبلوری روکش شده ما تقاضا برای افزایش دوام در برنامه‌های باتری با دوام طولانی مدت را هدف قرار می‌دهد. منگنز در هر دو، نقش مهمی ایفا می‌کند و ما با یورو منگنز به دنبال توسعه مواد ارزان قیمت کاتد با کارایی بالا هستیم.»