نفوذ ابرخازن‌های نانویی آلمان در حوزه‌های مختلف صنعتی

شرکت آلمانی اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) که در توسعه ابرخازن‌های مبتنی بر گرافن پیشرو بوده است به تازگی نیز اعلام کرده که چندین موفقیت از جمله جذب بیش از ۷۰ میلیون یورو تامین مالی، راه‌اندازی پروژه ابرباتری و همکاری مشترک با چندین مشتری راهبردی از جمله Medcom ، Skoda ، CAF ، Wrightbus و Marubeni را به‌دست آورده است.

اسکلتون تکنولوژیز براساس فناوری گرافن خود، خازن‌های تقویت شده با گرافن تولید می‌کند. به گفته این شرکت، خازن‌های آن‌ها بهترین خازن‌ها در جهان با بالاترین چگالی و با اختلاف زیاد نسبت به رقبای خود هستند.

عملکرد عالی تیم مدیریت، پشت رشد بسیار سریع اسکلتون تکنولوژیز در چند سال گذشته است، زیرا این شرکت راه‌حل‌های خود را برای طیف گسترده‌ای از کاربردها ارائه می‌دهد. این شرکت گزارش ورود بیش از ۲۰۰ میلیون دلار محصولاتی که در سال‌های آینده عرضه خواهد کرد، را ارائه می‌دهد. برای حمایت سریع از رشد خود، اسکلتون تکنولوژیز در حال توسعه فناوری‌های جدید تولید و افزایش ظرفیت خود با حمایت دولت آلمان است. اسکلتون تکنولوژیز درآمد خود را برای سه سال متوالی تا سال ۲۰۲۰ سه برابر کرده است و امیدوار است در سال ۲۰۲۱ به رشد سریع خود ادامه دهد.

اسکلتون تکنولوژیز در حال حاضر بیش از ۱۷۰ میلیون یورو حمایت در دورهای مختلف مالی از بخش خصوصی جمع‌آوری کرده است و کمک‌های مالی متعدد و جوایز پروژه‌ای متعددی دریافت کرده است.

اسکلتون تکنولوژیز چهار بازار اصلی را هدف گرفته است: بازار خودرو، حمل و نقل (قطار، تراموا، اتوبوس و غیره)، سیستم‌های صنعتی (مانند سیستم‌های نفت و گاز، ساختمان، پزشکی و غیره) و شبکه برق. اسکلتون تکنولوژیز تقاضا و رشد خوبی در فروش در تمام بازارهای خود را مشاهده می‌کند.

دو کاربرد رایج مورد نظر این شرکت، توربین‌ها بادی و راه‌حل‌های شبکه ذخیره انرژی هستند. سیستم‌های توربین بادی معمولا از باتری‌های سربی اسیدی تغذیه می‌کنند، اما توربین‌های جدیدتر از خازن‌های فوق‌العاده این شرکت استفاده می‌کنند که از باتری‌های قدیمی بهتر عمل هستند. اسکلتون تکنولوژیز خازن‌های خود را برای بسیاری از این نوع توربین‌ها عرضه کرده و احتمالاً این بازار در آینده به رشد خود ادامه می‌دهد.

برنامه مهم دیگر در شبکه ذخیره انرژی نهفته است. امروزه برای تنظیم شبکه از پاوربانک‌های بزرگ (حداکثر ۱۰۰ مگاوات) استفاده می‌شود و این تاسیسات باید قدرت خود را به سرعت آزاد کنند، جایی که ابرخازن‌های اسکلتون تکنولوژیز در آن نقش دارند.

بازار خودرو برای اسکلتون تکنولوژیز بسیار مورد توجه است، هر چند که در حال حاضر فروش در این حوزه، بخش زیادی از درآمد شرکت را شامل نمی‌شود. این شرکت شروع به تأمین ابرخازن‌های مورد نیاز یکی از تولیدکنندگان پیشرو خودرو در آلمان کرده است.

با نگاهی به جلو، اسکلتون تکنولوژیز پتانسیل بزرگی را در خودروهای مجهز به فناوری هیدروژن (پیل سوختی) و همچنین در خودروهای کوچکتر که دارای باتری کوچک هستند و از ابرخازن‌ها برای تولید نیروی ترمز استفاده می‌کند، می‌بیند.