اختصاص بودجه‌ای برای توسعه باتری‌های حالت جامد عاری از کبالت و نیکل

شرکت سولید پاور (Solid Power)، توسعه‌دهنده سلول‌های باتری حالت جامد برای وسایل نقلیه الکتریکی، موفق به دریافت حمایت مالی از طرف IARPA برای پروژه تحقیقاتی چند فازی و چند ساله برای توسعه فناوری الکترود عاری از کبالت و نیکل شد. شرکت سولید پاور پیش‌بینی می‌کند تا ۱۲٫۵ میلیون دلار برای تکمیل این پروژه در طول مدت قرارداد دریافت کند.

در طول این شرکت سولید پاور قصد دارد برای توسعه یک کاتد نانو مقیاس سولفید آهن (FeS2) که عمدتاً از آهن و گوگرد تشکیل شده است، با دانشگاه مریلند همکاری کند.

هدف سولید پاور تولید سلول‌های چند لایه است که نیازهای موجود برای چگالی انرژی بالا، چگالی توان زیاد، عمر طولانی، عملکرد بی سر و صدا و استحکام در شرایط سخت محیطی را برآورده کند.

در این پروژه سولید پاور از فرمول کاتد پیشرفته نسل بعدی خود استفاده می‌کند، که می‌تواند هزینه مواد مورد استفاده در کاتد را بیش از ۹۰ درصد کاهش دهد. جایزه IARPA انعطاف‌پذیری این پلتفورم فناوری حالت جامد را نشان می‌دهد، که می‌تواند مواد الکترودی با انرژی بالا که در باتری‌های لیتیوم یون یا سایر معماری سلول‌های مایع مناسب نیستند، را مورد استفاده قرار دهد و با این کار فرصتی برای نشان دادن مزایای بالقوه نسل بعدی باتری‌ها فراهم کند.

دوگ کمپبل، مدیرعامل و بنیانگذار سولید پاور می‌گوید: «انتقال به کاتد پیریت می‌تواند مزیت زیادی نسبت به باتری‌های لیتیوم-یون سنتی ایجاد کند. این باتری‌ها در حالی که انرژی ویژه بسیار بالایی را ارائه می‌دهد، می‌تواند در طیف وسیعی از حوزه‌ها نیز استفاده شود. برنامه IARPA RESILIENCE با توجه به سابقه کار سولید پاور با این ماده شیمیایی، برای سولید پاور مناسب است.»

جاش بوتنر گرت از مدیران ارشد شرکت سولید پاور می‌گوید:«کاتدهای سولفید آهن یکی از حوزه‌های مورد نظر سولید پاور بوده است که به تحقیقات در دانشگاه کلرادو بولدر برمی‌گردد. این ماده نه‌تنها کم هزینه است، بلکه می‌تواند دوام بالایی داشته باشد در حالی‌که انرژی بسیار بالایی ایجاد می‌کند که بعید است باتری‌های حاوی الکترولیت مایع حتی با یک آند فلزی لیتیوم بتوانند به آن برسند.»

IARPA یک آژانس فدرال است که طیف گسترده‌ای از تحقیقات پیشرفته را در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهد.