افتتاح تاسیسات ۷۵۰ تنی تولید گرافن

شرکت نئوگراف (NeoGraf) تاسیسات ۷۵۰ تنی تولید گرافن خود را افتتاح کرد. این شرکت آمریکایی توسعه‌دهنده و تولیدکننده پیشرو گرافیت، اعلام کرد که شروع به تولید نانوپلاکت‌های گرافنی (GNP) با نام تجاری Graf-X کرده است.

این شرکت عمدتاً کاربردهای ترموست و ترموپلاستیک را هدف قرار می‌دهد. راه‌اندازی خط Graf-X یک حرکت تحول آفرین برای شرکت نئوگراف است که بیش از ۱۴۰ سال رهبری محصول و نوآوری در صنعت کربن و گرافیت را دارد.

شرکت نئوگراف می‌گوید که ظرفیت سالانه بیش از ۷۵۰ تن برای مواد نانوپلاکت‌های گرافنی و بیش از ۱۳۰۰ تن برای پیش‌سازهای گرافن (GP) دارد. این پیش‌سازها محصولات گرافیتی برای تبدیل کارآمد به مواد گرافنی هستند. این شرکت گرافن خود را در لیک وود، اوهایو تولید می‌کند.

شرکت نئوگراف می‌گوید که مواد گرافن آن می‌توانند چقرمگی پلاستیک را تا ۲٫۵ برابر بدون افزایش قابل توجه وزن افزایش دهند، در حالی که افزودن در حد نیم درصد وزنی می‌تواند استحکام کششی را تا ۱۵ درصد یا بیشتر افزایش دهد. افزودن ۱۵ درصد گرافن می‌تواند رسانایی حرارتی را دو برابر کند و رسانایی الکتریکی پلاستیک‌ها را به محدوده ضد الکتریسیته ساکن و اتلاف استاتیک برساند.

هر دو نانوپلاکت گرافن جدید و پیش‌سازهای گرافن (GP) استحکام مکانیکی، رسانایی الکتریکی و خواص حرارتی ترموست‌ها و ترموپلاستیک‌هایی مانند PP، نایلون‌ها، HDPE، LDPE، LLDPE، EPS و XPS، PVC و PET را افزایش می‌دهد. این افزودنی‌های پیشرفته را می‌توان در طیف وسیعی از کاربردهای پلاستیکی از جمله پرکننده‌های رسانای الکتریکی برای پلاستیک‌های تخلیه الکترواستاتیکی (ESD) در الکترونیک خودرو و هوافضا استفاده کرد. همچنین از آن می‌توان به‌عنوان افزودنی‌ مقاوم در برابر حرارت برای اجزای پلاستیکی، محفظه‌های پمپ آب و درپوش‌ها استفاده نمود.

در فرمولاسیون کامپوزیتی، افزودن کمتر از ۵ درصد وزنی گرافن می‌تواند استحکام را تا ۴۰ درصد افزایش دهد، سفتی را تا ۲۰ درصد و استحکام ضربه را تا ۸۰ درصد افزایش دهد. گرافن همچنین می‌تواند مقاومت حرارتی کامپوزیت‌ها را بهبود بخشد و نویز را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

شرکت نئوگراف می‌گوید که فرآیند اختصاصی آن‌ها بر اساس چندین روش لایه‌برداری از بالا به پایین است که با گرافیت طبیعی شروع می‌شود.