دریافت ۱۳ میلیون دلار برای توسعه فناوری ذخیره‌سازی روی ماژول خورشیدی

در این خبر به معرفی سه شرکت پرداخته می‌شود که نوآوری‌های بسیار جالبی در زمینه انرژی خورشیدی انجام داده‌اند. یکی از این شرکت‌ها با جذب سرمایه به‌دنبال توسعه فناوری خورشیدی است.

شرکت شل یک توسعه‌دهنده فناوری خورشیدی را می‌خرد، یک استارت‌آپ در نیومکزیکو که با استفاده از فناوری نقاط‌کوانتومی، پنجره‌های تولیدکننده برق را تولید می‌کند. یوتا انرژی (Yotta Energy) محصولی به‌نام سولار لیف (SolarLeaf) را معرفی کرده است، باتری‌هایی که زیر پنل‌های خورشیدی قرار می‌گیرند. این باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات ۱ کیلووات ساعتی برای سقف‌های تخت تجاری و صنعتی طراحی شده‌اند. در طراحی جدید یوتا انرژی باتری‌های آهن فسفات در سطح ماژول روی سقف‌های تخت توزیع می‌شوند.

این شرکت همچنین گفته است که ۱۳ میلیون دلار در دور سری A برای گسترش کسب و کار خود جمع‌آوری کرده است و در مجموع بودجه خود را به ۲۰ میلیون دلار رسانده است. این دور تأمین مالی توسط WIND Ventures، همراه با Doral Energy-Tech، Riverstone، و سرمایه‌گذاران دیگری به‌نام EDP و Swan Impact Network انجام شده است.

این شرکت اخیراً یک قرارداد ۱۲ پروژه‌ای با توسعه‌دهنده تجاری خورشیدی لوئیزیانا EcoBuild امضا کرده است که اولین آن یک سیستم ریزشبکه خورشیدی و ذخیره‌سازی ۸۷ کیلوواتی است.

سیلیکون رانچ (Silicon Ranch)، یک شرکت صاحب پلت‌فرم برای شل است که توسعه‌دهنده خورشیدی کلیرلوپ (Clearloop) را خریداری کرده است. کلیرلوپ اخیراً در جکسون، تنسی، در اولین مزرعه خورشیدی خود که به‌طور کامل به واسطه جبران کربن شرکت‌ها تأمین مالی می شود، راه‌اندازی شده است.

کلیرلوپ گفت که مدل آن از قراردادهای سنتی جبران کربن، که معمولاً یک واسطه کارگزار ثبت کربن شخص ثالث برای انتقال اعتبار می‌شود، متفاوت است.

UbiQD مخفف Ubiquitous Quantum Dots، یک شرکت مواد پیشرفته مستقر در نیومکزیکو، اعلام کرد که پنجره‌های تولید انرژی خود را در سه سایت تجاری نصب کرده است.

یک سری از این پنجره‌های خورشیدی UbiQD در هتلی در لوس آلاموس، نیومکزیکو نصب شده است. هتل Holiday Inn Express، دفتر مرکزی UbiQD و آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر هر کدام اکنون پنجره‌هایی را در خود جای داده‌اند که با فناوری نقاط‌ کوانتومی متمرکزکننده خورشید در شیشه‌ مجهز شده‌اند. این سه سایت به‌عنوان محلی برای استفاده آزمایشی از این فناوری برای بررسی پارامترهایی مانند جهت پنجره، نقش این فناوری در زمان‌های مختلف روز، فصلی بودن عملکرد، دما، روش‌های ساخت و نصب عمل خواهند کرد.

UbiQD گفت: «نقاط کوانتومی ذرات نورتاب کوچکی هستند که ۱۰۰۰۰۰ عدد از آن‌ها نیاز است تا یک ناخن را بپوشاند.»

این شرکت گفته که  این فناوری کاربردهایی در شبکه‌های DC محلی و راه‌حل‌های ساختمان هوشمند، از جمله ادغام با حسگرها برای کنترل‌های آب و هوا و محیط دارد.