ترکیب زباله پلاستیکی و گرافن برای مرمت جاده‌ها/مصرف قیر کاهش یافت

یکی از شرکت‌های حوزه راه‌سازی، با ترکیب گرافن و زباله‌های پلاستیکی موفق به تولید ماده‌ای برای مرمت جاده‌ها شده که مصرف قیر را تا ۱۴ درصد کاهش می‌دهد.

شرکت رودفیل (Roadfill) موفق به جمع‌آوری بودجه برای فناوری شده است که با استفاده از آن می‌توان مرمت جاده‌ای را با گرافن بهبود داد.

شرکت رودفیل مستقر در بریتانیا فناوری‌ را توسعه داده است که زباله پلاستیکی را با گرافن ترکیب می‌کند و از آن برای تعمیر جاده‌ها استفاده می‌شود، در حالی که این کار انتشار CO2 را کاهش می‌دهد، اقتصاد چرخه‌ای را نیز ایجاد می‌کند. بر اساس تحقیقات این شرکت، محصولات شرکت رودفیل مصرف قیر را تا ۱۴ درصد کاهش می‌دهد و به طور متوسط ​​۷ برابر دوام بیشتر ایجاد می‌کند که می‌تواند هزینه‌ها را برای سازمان‌های دولتی و مشاغل تا ۳۰ درصد کاهش دهد. این محصولات می‌توانند در برابر آب و هوا و ایجاد چاله‌ها مقاوم‌تر باشند و اصطکاک سطحی بیشتری داشته باشند و خستگی لاستیک و فاصله ترمز را کاهش دهند.

شرکت رودفیل اکنون در یک کمپین موفق سرمایه‌گذاری جمعی در حال جمع آوری سرمایه است. کمپین‌ها به‌زودی به پایان می رسند و این شرکت در حال حاضر بیش از ۵۵۰,۰۰۰ پوند از ۶۰۰ سرمایه گذار جمع‌آوری کرده است که بسیار بیشتر از هدف اولیه ۳۵۰,۰۰۰ پوندی خود است.

شرکت رودفیل فن‌آوری خود را با همکاری دانشگاه‌ها آزمایش می‌کند و همچنین قراردادهایی با چندین شرکت برای توسعه بیشتر این فناوری امضا شده است. این آزمایش‌ها در یونان انجام شده و نتایج گزارش‌ها نشان می‌دهد که جاده‌ها پس از آتش سوزی‌های ویرانگر تابستان گذشته دست نخورده باقی مانده‌اند.