نقاط کوانتومی در نسل جدید تلویزیون‌ها، هدف کاهش قیمت و افزایش کارایی

نانوسیس با همکاری شرکت CYD نانوکامپوزیت حاوی نقاط کوانتومی به بازار عرضه کرده که می‌تواند عملکرد نمایشگرها را بهبود داده و در عین حال قیمت آن‌ها را کاهش دهد. این فناوری تا سه ماهه آینده وارد بازار مصرف‌کنندگان خواهد شد.

شرکت نانوسیس (Nanosys) تامین‌کننده پیشرو در صنعت فناوری‌های نقاط کوانتومی و میکرو ال ای دی و نانگتونگ چنجد نیومتریال (Nangtong Changed New Material) موسوم به CYD، پیشرو در فناوری صفحات پخش‌کننده (دیفیوزر)، همکاری مشترکی آغاز کردند که در آن قرار است فناوری صفحه دیفیوزر تقویت شده با نقاط کوانتومی پایدار در هوا برای صنعت نمایشگر تولید و عرضه شود.

محصول به‌دست‌آمده به‌نام xQDEFTM Diffuser Plate، با سفارش‌هایی از سوی چندین برند لوازم الکترونیکی مصرفی تراز اول جهان مانند TCL و Hisense مورد استقبال صنعت نمایشگر قرار گرفته است. XQDEF Diffuser Plate اکنون در حال تولید انبوه است و در این سه ماهه پیش‌رو در محصولات موجود در قفسه فروشگاه‌ها یافت می‌شود.

صرفه جویی در هزینه توسط این قطعه ساده و اکسترود شده، سطح جدیدی از عملکرد کیفیت تصویر را برای تلویزیون‌ها و نمایشگرها در بازار زیر ۵۰۰ دلار ممکن می‌سازد.

در دو سال گذشته، تقریباً از هر چهار تلویزیون فروخته شده سه تلویزیون کمتر از ۴۰۰ دلار قیمت داشته است. همکاری با CYD به نانوسیس اجازه می‌دهد تا مشتریان را در آن محدوده قیمت هدف قرار دهد و بازار هدف نانوسیس را تقریباً ۵ برابر افزایش دهد.

هایتائو هوانگ مدیر عامل CYD، گفت: «زمانی که CYD را راه‌اندازی کردیم، چشم‌انداز اصلی ما ایجاد تحول در صنعت نمایشگر با مقرون‌به‌صرفه‌ترین مولفه نقاط کوانتومی بود. ما چندین سال است که فناوری صفحه دیفیوزر با بالاترین کیفیت را به صنعت نمایشگر ارائه می‌دهیم و اکنون در حال ادغام فناوری نقاط کوانتومی در محصولات خود هستیم. ما خوشحالیم که با نانوسیس، شرکت پیشرو در فناوری نقاط کوانتومی، برای ارائه این محصول منحصر به فرد به بازار همکاری می‌کنیم.»

xQDEF توسط نسل جدیدی از مواد نقاط کوانتومی “پایدار در هوا” نانوسیس تولید می‌شود که نیازی به محافظت اضافی در برابر اکسیژن یا رطوبت ندارند و با یک روش خلاقانه تولید می‌شوند، که این کار موجب می‌شود تا فرآیند مونتاژ نمایشگر تا حد زیادی ساده شود و به سازندگان نمایشگر اجازه طراحی محصولات مقرون به صرفه را با گسترده‌ترین پوشش رنگ ممکن می‌دهد.

راسل کمپت، معاون فروش و بازاریابی در نانوسیس گفت: «نانوسیس خوشحال است که با موفقیت فناوری کاملاً جدید مبتنی بر فرآیند اکستروژن نوآورانه CYD با قیمتی جذاب برای سازندگان نمایشگر توسعه داده است. هیچ فناوری دیگری نمی‌تواند به عملکرد نقاط کوانتومی دست یابد.»