چگونه پیوت می‌تواند یک استارتاپ را از شکست نجات دهد؟

فصل جدید کاریز، با یک رویداد انتقال تجربه آغاز می‌گردد. در این رویداد که با عنوان «تغییر استراتژی در زمان رسیدن به بن‌بست» برگزار می‌شود، دکتر «حسن حاجی فتحعلی»، مدیرعامل شرکت «بسپار شیمی علم‌وصنعت»، از تجارب خود در خصوص یک تغییر استراتژی و حرکت از شکست به سمت موفقیت می‌گوید. این وبینار، در روز یک‌شنبه مورخ ۵ دی‌ماه و از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ برگزار شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در آن، از هم‌اکنون اقدام به ثبت‌نام نمایند.

کسب‌وکارهای استارتاپی، در مسیر توسعه خود با فراز و نشیب‌های قابل توجهی روبرو می‌شوند. در حالی‌که بنیان‌گذاران با انگیزه و علاقه فراوان کار خود را آغاز کرده و هزاران امید برای ادامه راه و کسب موفقیت‌های زیاد دارند، اما شرایط همیشه همینطور گل و بلبل نمی‌ماند. خیلی زود اتفاقاتی می‌افتد که بسیاری از آن‌ها از کرده خود پشیمان شده و با کوله‌باری از شکست و ناامیدی، به شرایط کاری قبل خود بازگشته و یا برای مدتی سرگشته و حیران می‌مانند.

همه ما بارها و بارها شنیده‌ایم که دنیای کارآفرینی نیازمند تلاش و ایستادگی است، نیازمند باور به ایده و زحمت شبانه‌روزی برای پر و بال‌ دادن به آن است، نیازمند این است که گوش‌هایمان را به روی تمام کسانی که می‌گویند تو نمی‌توانی ببندیم، نیازمند پشت کردن به بسیاری از علایق و کارهای روزمره‌ای است که مردم عادی انجام می‌دهند، اما در کنار همه این‌ها، این دنیای شگفت‌انگیز نیازمند چشمانی باز هم هست. گاهی در این راه پرپیچ‌وخم، به این نتیجه می‌رسیم که جایی در مسیر ایده و پرورش آن اشتباه کرده‌ایم یا حتی ایده‌ای که با تمام جان و دل آن را دوست داریم، آنطور که باید و شاید به کار نمی‌آید. در چنین شرایطی، به جای غرور و ایستادگی بر روی مسیر اشتباهی که تا کنون آمده‌ایم، باید با چشمانی باز برای تغییر آماده شویم. این تغییر استراتژی‌ها، می‌تواند ما را از یک بن‌بست خطرناک نجات داده و به مسیر موفقیت استارتاپی باز گرداند. فصل جدید رویداد‌های کاریز که با عنوان «چالش‌های رشد کسب‌وکار» برگزار می‌گردد، در اولین رویداد خود، از زبان یک کارآفرین موفق به این تغییر استراتژی‌ها می‌پردازد.

پیوت (Pivot)، یک اصطلاح شناخته‌شده در دنیای استارتاپ‌ها است. اگر ایده اولیه یک استارتاپ آنطور که برنامه‌ریزی شده جواب ندهد، این انتظار می‌رود که کارآفرینان برای پلن «B» خود آماده باشند. اما آیا شما برای تغییر برنامه و مسیر آمادگی لازم را دارید؟ آیا اصلاً به این فکر کرده‌اید که ممکن است نیاز به این تغییر مسیر داشته باشید؟ آیا می‌دانید چه موقع باید پیوت کنید؟ خبر دارید که برای پیوت کردن چه الزاماتی را باید در نظر بگیرید؟ شاید در مقام صحبت اشاره کردن به این موارد کار ساده‌ای باشد، اما فقط یک کارآفرین استارتاپی می‌داند که این تغییر مسیر، تا چه حد می‌تواند دشوار و پرچالش باشد.

«حسن حاجی فتحعلی» که متولد سال ۱۳۶۳ در شهر قزوین است، پس از پایان دوره دکتری خود، نانوماده‌ای را سنتز کرده و برای فروختن آن تلاش می‌کند. اما در این مسیر، او متوجه می‌شود که بازار آنطور که باید و شاید از این محصول استقبال لازم را نداشته و به همین دلیل، پیوت می‌کند. او که مدیرعامل شرکت «بسپار شیمی علم‌وصنعت» است، در سی‌وسومین رویداد کاریز، از تجارب خود با ما صحبت می‌کند. اینکه یک تغییر استراتژی، چطور می‌تواند کسب‌وکار را از شکست نجات داده و در مسیری درست قرار دهد. این وبینار که با عنوان «چگونه پیوت می‌تواند یک استارتاپ را از شکست نجات دهد؟ (تغییر استراتژی در زمان رسیدن به بن‌بست)» برگزار می‌گردد، تغییر استراتژی را نه تنها به‌عنوان یک عیب و یا عدم ایستادگی بر روی ایده نمی‌شناسد، بلکه به‌عنوان مزیتی معرفی می‌کند که می‌تواند برگ برنده بازی را در اختیار شما قرار داده و چرخ گردون را به نفعتان بچرخاند. گفتنی است که این رویداد، در روز یک‌شنبه مورخ ۵ دی‌ماه و از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ برگزار شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در آن، از هم‌اکنون اقدام به ثبت‌نام نمایند.

اگر از فعالان حوزه کارآفرینی هستید، اگر به‌دنبال آن هستید که کسب‌وکاری برای خودتان راه‌اندازی کنید، یا در کسب‌وکار فعلی با مشکلاتی روبرو شده‌اید و نمی‌دانید باید چه کنید، حتی اگر در ایده اولیه شرکتتان به تردید افتاده‌اید و نمی‌دانید که قدم بعدی برای شما چیست، در این وبینار شرکت کرده و از زبان یک کارآفرین که اقدام به تغییر استراتژی نموده و خود را از شکست حتمی نجات داده، درس‌هایی را فرا بگیرید که می‌تواند جانی دوباره به کسب‌وکار شما بدهد.

با توجه به ظرفیت محدود این رویداد، پیشنهاد می‌شود که برای ثبت‌نام و رزرو صندلی خود، از هم‌اکنون اقدام نموده و این فرصت استثنایی را از دست ندهید.