عرضه منبع آموزشی رایگان برای کاربرد نانو در صنعت نفت و گاز

شرکت نیسان کمیکال آمریکا (Nissan Chemical America) محصولی به نام نانو اکتیو یو را آماده عرضه کرده است. این محصول متفاوت از نانوافزودنی است که نیسان کمیکال آمریکا پیش از این به بازار عرضه و در واقع یک محصول آموزشی است.

nanoActiv U منبع آموزشی رایگان است که به کاربرد فناوری‌نانو در صنعت نفت و گاز اختصاص داده شده است و شامل بررسی کامل علمی، کاربردها و نتایج واقعی راه‌حل‌های نانوذرات در این صنعت است.

شرکت نیسان کمیکال آمریکا یک رهبر جهانی در توسعه راه‌حل‌های نانوذرات نوآورانه برای طیف گسترده‌ای از صنایع بوده و متعهد به ارائه ابزارهای یادگیری لازم برای اکتشاف و اتخاذ این فناوری‌های قابل توجه صنعت نفت و گاز است.

nanoActiv U دارای بیش از ۵۰ ویدیوی آموزشی است و محتوای اضافی برای عرضه در سال آینده برنامه‌ریزی شده است. همه محتوا رایگان است و در nanoActivU.com موجود است.

ماموریت اصلی شرکت شرکت نیسان کمیکال آمریکا تولید نانوافزودنی‌هایی برای استفاده در صنعت نفت و گاز است. این شرکت چند سال قبل محصولی به‌نام نانو اکتیو (nanoActiv) را به بازار عرضه کرد. نانواکتیو در مخازن مختلف موجب افزایش کارایی استخراج نفت و گاز شده است. این افزودنی حاوی نانوذرات بوده و از آن برای بهبود کارایی استخراج نفت از مخازن استفاده می‌شود. نیسان کمیکال پیش از این پتنت مربوط به این فناوری را به ثبت رسانده است.

nanoActiv یک افزودنی مایسلی محلول است که در آن از نانوذرات استفاده شده است. در این محصول از ترکیب نانوذرات دی‌اکسید تیتانیوم، یک حلال آلی و چند سورفاکتانت استفاده شده است. این فناوری به‌طور موثر برای غلبه بر مشکلات ناشی از افزایش اشباع آب و کاهش تحرک هیدروکربن‌ها در چاه‌های نفت و گاز استفاده می‌شود.

nanoActiv موجب می‌شود تا بتوان به حفره‌های بسیار کوچک در عمق زمین دست پیدا کرد و با این کار نفت و هیدروکربن‌هایی که در این منافذ باقی مانده‌اند به بیرون رانده می‌شوند. با استفاده از این فناوری، کارایی فرآیند در مدت زمان بسیار کوتاهی به شدت افزایش می‌یابد. بنابراین، ترکیب نانواکتیو موجب افزایش تولید نفت می‌شود؛ به ویژه در نواحی که شبکه‌هایی از منافذ زیرزمینی در اعماق زمین وجود دارد، موجب کاهش بهره استخراج می‌شود.