سوئیس واکسن بوستر ضدکرونا مبتنی بر mRNA خریداری می‌کند

مادرنا اعلام کرد که سوئیس برای خرید هفت میلیون دوز دیگر از واکسن تقویت‌کننده (بوستر) ضدکرونای این شرکت در سال ۲۰۲۲ اقدام کرده است.

مادرنا (Moderna)، یک شرکت زیست‌فناوری بوده که در زمینه توسعه واکسن‌های حاوی ترکیبات RNA پیام‌رسان (mRNA) پیشگام است.

این شرکت  اعلام کرد که دولت فدرال سوئیس از اختیار خود برای خرید هفت میلیون دوز اضافی از واکسن تقویت‌کننده مادرنا برای تحویل در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ استفاده کرده است. این دوزها علاوه بر هفت میلیون دوز اولیه واکسن تقویتی است که دولت فدرال سوئیس با خرید آن برای تحویل در سال ۲۰۲۲ موافقت کرده است و تعهد سفارش سوئیس را در مجموع به ۲۷٫۵ میلیون دوز می‌رساند.

استفان بانسل، مدیر اجرایی مادرنا گفت: «ما از همکاری با دولت فدرال سوئیس و حمایت مستمر آن‌ها با افزایش حجم خرید قدردانی می کنیم. ما از داده‌های اولیه که نشان می‌دهد تقویت‌کننده کووید-۱۹ مادرنا می‌تواند سطوح آنتی‌بادی خنثی‌کننده را در برابر نوع Omicron  تا ۳۷ برابر بیشتر از سطوح قبل از تقویت افزایش دهد، تشویق می‌شویم. ما به روزرسانی‌های زیادی برای واکسن ضدکرونا انجام خواهیم داد.»

مادرنا اعلام کرده که واکسن مبتنی بر mRNA این شرکت ۹۴٫۵ درصد در برابر سویه اولیه ویروس کرونا موثر است. واکسن شرکت مادرنا در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد (۳۶ تا ۴۶ درجه فارنهایت) به مدت ۳۰ روز قابل نگهداری است. این دمایی است که در یخچال معمولی یا محفظه‌های پر از یخ به راحتی به‌دست می‌آید. این ویژگی موجب برتری مادرنا شود چرا که باعث می‌شود در توزیع گسترده در مناطق روستایی و کشورهای کم درآمد چالش کمتری داشته باشد. در مقابل، واکسن شرکت فایزر باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد (منفی ۹۴ درجه فارنهایت) نگهداری شود.

طی ۱۰ سال از آغاز به کار، مادرنا از یک شرکت در مرحله تحقیقات علمی که برنامه‌های خود را در زمینه RNA پیام‌رسان (mRNA) پیش می‌برد، به یک شرکت با مجموعه‌ای متنوع از واکسن‌ها و درمان‌ها، تبدیل شده است. این شرکت در حوزه‌هایی از جمله mRNA و فرمولاسیون نانوذرات لیپیدی، امکان تولید بالینی و تجاری را در مقیاس و سرعت بی‌سابقه فراهم می‌کند. مادرنا با طیف گسترده‌ای از دولت‌ها و همکاران تجاری داخلی و خارجی همکاری دارد، که امکان دستیابی به علم پیشگامانه و افزایش سریع تولید را فراهم کرده است.

پلت فرم mRNA مادرنا مبتنی بر پیشرفت‌های مستمر در علوم پایه و کاربردی mRNA، فناوری تحویل و ساخت است و امکان توسعه درمان‌ها و واکسن‌ها را برای بیماری‌های عفونی، ایمنی-انکولوژی، بیماری‌های نادر، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های خودایمنی را فراهم کرده است.