جذب سرمایه برای تولید شیلدهای نانویی تداخل الکترومغناطیس

یکی از شرکت‌های لهستانی توسعه‌دهنده شیلدهای تداخل الکترومغناطیس، قرار است با جذب سرمایه جدیدی، مسیر توسعه و تجاری‌سازی این فناوری را هموارتر کند.

شرکت نانو ای‌ام‌آی (NanoEMI) توسعه‌دهنده شیلدهای تداخل الکترومغناطیس (EMI) تقویت شده با گرافن، برنامه‌ای برای جذب ۲۵۰۰۰۰ یورو حمایت مالی ایجاد می‌کند. این شرکت مستقر در لهستان اعلام کرد که حدود ۲۵۰۰۰۰ یورو در دور اولیه جذب سرمایه خود از GT Technologies، یک VC مستقر در لهستان، جمع آوری کرده است. شرکت نانو ای‌ام‌آی می‌گوید که این بودجه به آن‌ها کمک می‌کند تا توانایی‌های تولید گرافن و مواد کامپوزیت را افزایش دهند.

شرکت نانو ای‌ام‌آی بر روی کاربردهای محافظتی EMI تمرکز دارد و گرافن خود را با استفاده از دو روش مختلف (لایه برداری در الکل ایزوپروپیل و در روغن کرچک) در خط تولید آزمایشی خود تولید می کند.

این شرکت دارای خط تولید آزمایشی است. شرکت نانو ای‌ام‌آی همچنین خدمات مهندسی مواد را ارائه می دهد. در اوایل سال ۲۰۲۲، این شرکت دور تامین مالی اولیه خود را افزایش داده است.

روش‌های محافظت EMI به‌طور رایج به فلز متکی هستند، که باعث افزایش وزن اضافه شده و همچنین قیمت نهایی را نیز افزایش می‌دهند. تحقیقات متعددی نشان می‌دهد که مواد نانوکامپوزیتی مبتنی بر نانوساختار کربن به دلیل وزن سبک، مقاومت بالا در برابر خوردگی، انعطاف‌پذیری و مزایای فرآیندی، می‌توانند از محافظ فلزی معمولی پیشی بگیرند. علاوه‌بر این مزایا، رسانایی عالی گرافن موجب شده تا این ماده به گزینه‌ای مناسب برای چنین کاربردهایی تبدیل شود.