قراردادی برای بازاریابی و فروش گرافن در آمریکا

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) یک قرارداد مشارکت انحصاری با شرکت نئوگراف (NeoGraf) به منظور توسعه و رشد بازار گرافن در آمریکا امضاء کرد. نئوگراف که پیش از این خط تولید گرافن را نیز از شرکت فرست گرافن دریافت کرده و این ماده را تولید می‌کند، به دنبال بازاریابی و عرضه گرافن در بازار آمریکا است.

این قرارداد ۱۰ ساله شامل فروش محصولات PureGRAPH فرست‌گرافن با نام تجاری Graf-X است. براساس این قرارداد حداقل دو تن PureGRAPH در سال اول باید فروخته شود.

دستیابی به فروش حداقل دو تن گرافن، منجر به درآمد بالقوه بین ۳۰۵۰۰۰ تا ۳۷۵۰۰۰ دلار در سال برای فرست‌گرافن می‌شود. این شرکت می‌گوید افزایش رقم فروش به حداقل ۱۰ تن در سال، در سال چهارم به بعد، درآمد سالانه‌ای بین ۱٫۵ تا ۱٫۸ میلیون دلار در سال برای فرست‌گرافن ایجاد می‌کند. اگر حداقل تناز فروش سالانه برآورده نشود، توافق به صورت فروش غیر انحصاری تبدیل می‌شود.

نئوگراف نه تنها یک شرکت معروف و مستقر در آمریکا است، بلکه دارای شهرت و روابط قوی با سازمان‌های کلیدی در صنایع هدف است که می‌دانند و درک می‌کنند که گرافن چگونه می‌تواند برای آنها مفید باشد. این شرکت، خود نیز تولیدکننده گرافن است و چندی پیش اقدام به راه‌اندازی خط تولید گرافن Graf-X کرد. شرکت نئوگراف می‌گوید که ظرفیت سالانه بیش از ۷۵۰ تن برای مواد نانوپلاکت‌های گرافنی و بیش از ۱۳۰۰ تن برای پیش‌سازهای گرافن (GP) دارد. این پیش‌سازها محصولات گرافیتی برای تبدیل کارآمد به مواد گرافنی هستند. این شرکت گرافن خود را در لیک وود، اوهایو تولید می‌کند. این شرکت عمدتاً کاربردهای ترموست و ترموپلاستیک را هدف قرار می‌دهد. شرکت نئوگراف می‌گوید که مواد گرافن آن می‌توانند چقرمگی پلاستیک را تا ۲٫۵ برابر بدون افزایش قابل توجه وزن افزایش دهند، در حالی که افزودن در حد نیم درصد وزنی می‌تواند استحکام کششی را تا ۱۵ درصد یا بیشتر افزایش دهد. افزودن ۱۵ درصد گرافن می‌تواند رسانایی حرارتی را دو برابر کند و رسانایی الکتریکی پلاستیک‌ها را به محدوده ضد الکتریسیته ساکن و اتلاف استاتیک برساند.