همکاری مشترک برای تامین بازار زیست‌کش‌های نانویی

دو شرکت فعال در حوزه زیست‌کش‌ها (بیوسیدها) با همکاری یکدیگر به دنبال تامین نیاز بازار داخل و خارج برزیل هستند. آنها به دنبال عرضه زیست‌کش‌های نانویی در صنایع مختلف هستند.

شرکت نانوکس اینتلیجنت متریالز (Nanox Intelligent Materials) مواد نانوساختار برای محصولات و صنایع مختلف مانند خرده‌فروشی، مواد غذایی و نساجی طراحی، تولید و توزیع می‌کند. این شرکت در استفاده از بیوسیدهای معدنی بر پایه نانوذرات نقره تخصص دارد.

دیوید زیلم، مدیر فروش وینک کمیکالز (Vink Chemicals) توضیح می‌دهد: «بیوسیدهای معدنی نانوکس اینتلیجنت متریالز مکملی عالی برای بیوسید‌های ما هستند. بر خلاف بیوسیدهای آلی، بیوسیدهای معدنی برای حفظ طولانی مدت و محافظت از سطوح در برابر میکروارگانیسم‌ها طراحی شده‌اند. آنها همچنین در مواردی که نمی‌توان از بیوسیدهای آلی استفاده کرد، مانند بسته‌بندی کاغذی، مستربچ، لاستیک یا رزین، استفاده می‌شوند.»

برای کاربردهایی مانند بسته‌بندی پلاستیکی یا کاغذی برای بخش مواد غذایی، و پوشش‌هایی برای استفاده در مراکز پزشکی مانند بیمارستان‌ها، وینک کمیکالز توزیع بیوسیدهای نانوکس اینتلیجنت متریالز را در خارج از برزیل بر عهده خواهد گرفت. وینک کمیکال در داخل این کشور نیز محصولات را در بازارهایی که نانوکس اینتلیجنت متریالز خود فعال نیست، مانند پلیمرها، سیلیکون، چوب و مواد غذایی توزیع می‌کند. در مقابل، نانوکس اینتلیجنت متریالز بیوسیدهای آلی وینک کمیکالز را به مشتریان خود در بازار داخلی برزیل ارائه خواهد کرد.

پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک در دسامبر ۲۰۲۱، دو شرکت در حال حاضر در حال اجرای برنامه‌های همکاری مانند آموزش فنی برای فروش، ارزیابی بازارها و ایجاد یک برنامه عملیاتی هستند.