اکسید گرافن احیا شده در ابرخازن‌ها استفاده می‌شود

با تشکیل یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک، قرار است شرکت کاپ ایکس ایکس، فناوری اکسید گرافن احیا شده آیونیک اینداستریز را در ابرخازن‌ها و سایر دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی استفاده کرده و محصولات تولید شده را با نام تجاری کاپ ایکس ایکس به بازار عرضه کند.

شرکت کاپ ایکس ایکس (CAP-XX) و آیونیک اینداستریز ( Ionic Industries) برای توسعه ابرخازن‌های تقویت شده با گرافن همکاری مشترکی را آغاز کرده‌اند.

شرکت کاپ ایکس ایکس، سازنده استرالیایی ابرخازن‌های نازک و سیستم‌های مدیریت انرژی، به تازگی سرمایه‌گذاری مشترکی را برای آنچه «ماده گرافن جدید تبدیل‌شونده» می‌نامد، انجام داده است.

این قرارداد با شرکت استرالیایی آیونیک اینداستریز منعقد شده است که در حال توسعه اشکال جدید گرافن برای بازارهای مختلف است. این شرکت به دنبال تجاری‌سازی اکسید گرافن احیا شده (rGO) برای ابرخازن ها و سایر دستگاه‌های ذخیره انرژی است.

شرکت کاپ ایکس ایکس ابرخازن‌ها و دستگاه‌های ذخیره انرژی را با استفاده از اکسید گرافن احیا شده با نام تجاری CAP-XX تولید و به فروش خواهد رساند. کاپ ایکس ایکس این کار را به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری مشترک انجام خواهد داد. انتظار می رود مشتریان آن‌ها در اواسط سال ۲۰۲۴ محصولات را دریافت کنند.

آنتونی کونگاتس، مدیر اجرایی کاپ ایکس ایکس، گفت: «این سرمایه‌گذاری مشترک به کاپ ایکس ایک این فرصت را می‌دهد تا کلاس جدیدی از ابرخازن‌ها را با چگالی انرژی بسیار بالاتر با استفاده از اکسید گرافن احیاء شده اختصاصی آیونیک اینداستریز تجاری‌سازی کند. هدف فوری این است که فناوری اکسید گرافن احیا شده را به سیستمی تبدیل کنیم که بتواند تمام عملکرد و مشخصات دقیق الزامات ابرخازن های تجاری را برآورده کند.»