توسعه باتری‌های یون آلومینیوم گرافن و استفاده از آن در صنعت معدن

گروه تولید گرافن استرالیا (GMG) و شرکت ریوتینتو (Rio Tinto) به بررسی توسعه محصولات باتری یون آلومینیوم گرافن گروه تولید گرافن استرالیا می پردازند. آن‌ها قراردادی امضاء کردند تا ضمن تامین مواد اولیه به منظور ساخت این نوع باتری‌ها، استفاده از آن‌ها توسط شرکت ریوتینتو در حوزه معدن نیز مورد بررسی قرار گیرد.

گروه تولید گرافن اعلام کرد که گروه ریوتینتو توافق نامه‌ای غیر الزام‌آور برای همکاری در حوزه راه‌حل‌های صرفه‌جویی و ذخیره انرژی امضا کرده‌اند.این دو شرکت با همکاری یکدیگر روی توسعه باتری‌های یون آلومینیوم گرافن کار خواهند کرد.

براساس این قرارداد، قرار است دو شرکت در مورد انجام آزمایش‌ روی محصولات صرفه‌جویی انرژی گروه تولید گرافن و و کاربردهای صنعتی جدید آن کار می‌کنند. این کار برای ارائه صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای خواهد بود. بررسی روش‌های تامین مواد آلومینیومی توسط شرکت ریوتینتو با هدف بهینه‌سازی و تسریع توسعه باتری از دیگر بندهای این قرارداد است. مواد آلومینیومی یکی از اجزای کلیدی در فناوری باتری G+Al است.

شرکت ریوتینتو قصد دارد استفاده از باتری‌های G+Al را در کاربردهای مختلف معدنی و صنعتی خود بررسی کند. در صورت موفقیت در استفاده از این فناوری در شرکت ریوتینتو، این شرکت می‌تواند پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد داشته باشد و تولید گازهای گلخانه‌ای توسط این شرکت به حداقل برسد.

نایجل استوارد، دانشمند ارشد ریوتینتو، اظهار داشت: «شرکت‌ ما چشم‌اندازی از آینده‌ای با کربن کم دارد و ما پتانسیل زیادی در این مشارکت می‌بینیم. هدف ما ایجاد یک باتری واقعا سبز از آلومینیوم کم کربن است که می‌تواند روش ما را متحول کند. این موضوع چشم‌انداز بسیار هیجان‌انگیزی دارد و ما مشتاقانه منتظریم تا نبوغ فنی ریوتینتو و گروه تولید گرافن استرالیا را گرد هم بیاوریم.»

کریگ نیکول، مدیرعامل گروه تولید گرافن، اظهار داشت: «ما از همکاری با ریوتینتو، یکی از بزرگترین شرکت‌های معدنی جهان که متعهد به استفاده از فناوری‌های پیشرو برای عملیات کارآمد و کم کربن است، هیجان‌زده هستیم. عنصر کلیدی در این مشارکت برای گروه تولید گرافن توسعه باتری G+Al  است. تامین آلومینیوم و توسعه کاربردهای این نوع باتری توسط ریوتینتو از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این قرارداد است. با مشارکت‌هایی که قبلاً آغاز شده است، این قراداد نیز یک گام مهم دیگر به سوی هدف گروه تولید گرافن برای تبدیل شدن به یک تامین‌کننده جهانی محصولات صرفه‌جویی در انرژی و همچنین باتری‌های G+AI است.»