کمک بخش خصوصی به تولید هیدروژن سبز در بریتانیا

شرکت بریتانیایی لویدین (Levidian) پس از عضویت در Hydrogen UK ، گروهی از کسب‌وکارها که بر روی افزایش استفاده و پذیرش هیدروژن در سراسر بریتانیا متمرکز شده‌اند، جاه‌طلبی‌های هیدروژنی خود را پیش می‌برد.

لویدین با استفاده از دستگاه کربن‌زدایی سریع خود که به نام LOOP شناخته می شود، از فناوری پلاسما برای تقسیم متان به اتم های کربن و هیدروژن استفاده می‌کند. سیستم Loop در هنگام کربن زدایی گازهای زائد امکان تولید هیدروژن و گرافن را دارند.

کربن را می‌توان به‌طور دائم در گرافن ذخیره یا «قفل» کرد، در حالی که هیدروژن می‌تواند فوراً استفاده شود یا برای استفاده بعدی ذخیره شود.

در اوایل سال جاری، لویدین به عنوان بخشی از تحقیقات طراحی شده برای تقویت توانایی بریتانیا در حمل و نقل و استفاده از هیدروژن، دستگاه LOOP را به شبکه ملی بریتانیا ارائه کرد.

با استفاده از گرافن سبز برای تقویت شبکه لوله‌های گاز موجود، سازمان گاز بریتانیا می‌تواند مقدار هیدروژنی را که می‌تواند انتقال دهد، افزایش دهد، علاوه بر این، احتمال ترک خوردن خط لوله را نیز کاهش می‌دهد.

جان هارتلی، مدیر اجرایی لویدین، درباره عضویت جدید خود گفت: «ما از همکاری با Hydrogen UK برای حمایت از افزایش مقیاس و تجاری‌سازی هیدروژن، که برای کاهش انتشار کربن جهانی ما حیاتی است، خوشحالیم.»

لویدین معتقد است که بریتانیا با تمرکز بر تاثیر کربن بر هیدروژن، به جای فناوری‌های خاص مورد استفاده برای ایجاد آن، می‌تواند پتانسیل عظیم بخش هیدروژن را مورد استفاده قرار دهد.

با همکاری Hydrogen UK و تمرکز بر روی ردپای کربن، این شرکت امیدوار است به توسعه استاندارد مربوط به تولید هیدروژن کم کربن دولت کمک کند.

دولت بریتانیا در راهبرد امنیت انرژی خود برای دوبرابر کردن جاه‌طلبی دستیابی به ظرفیت تولید هیدروژن به ۱۰ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ تاکید کرده است.

کلر جکسون، مدیرعامل Hydrogen UK گفت: «ورود لویدین به عنوان عضو جدید، Hydrogen UK را به بزرگترین انجمن تجاری صنعت بریتانیا تبدیل می‌کند، و نقش مهم هیدروژن را در آینده کربن صفر کشور نشان می‌دهد.»