عرضه تجاری ترانزیستورهای اثرمیدان گرافنی

شرکت گرافنا ترانزیستورهای اثرمیدان گرافنی تولید و به بازار عرضه کرده است که می‌توان آن‌ها را به دیگر قطعات الکترونیکی نظیر تراشه‌ها متصل کرد.

شرکت گرافنا (Graphenea) محصول جدید خود را به نام mGFET یا miniGFET معرفی کرد، محصولی که توسط بخش Graphene Foundry عرضه شده‌ است. mGFET بالاترین محصولات زنجیره ارزش شرکت گرافنا است که در حامل‌های تراشه قرار می‌گیرد و می‌تواند همراه با کارت گرافنا که به تازگی تولید شده، برای توسعه یکپارچه حسگر استفاده شود.

mGFET با قیمت ۹۹ دلار در دسترس است و از آنجایی که یک دستگاه کاملاً بسته است، آماده ادغام با وسایل الکترونیکی استاندارد است. حجم سفارش می‌تواند از چند دستگاه برای نمونه‌سازی اولیه تا صدها دستگاه باشد.

شرکت گرافنا می‌گوید که محصولات جدید آن‌ها شامل چندین مرحله از زنجیره تولید محصولات الکترونیکی امروزی است. فرآیند تولید با ساخت تعداد زیادی دستگاه در سطح ویفر شروع می‌شود، جایی که ترکیبی از مراحل مختلف برای ایجاد ساختارهای کوچک، استفاده می شود. سپس ویفرها به قالب‌های منفرد تکه تکه می شوند و در حامل‌های تراشه‌ای با فاکتورهای شکل متفاوت بسته بندی می‌شوند. متداول‌ترین روشی که برای اتصال ساختارهای نانو و میکرومتری و حامل تراشه‌های ماکروسکوپی استفاده می‌شود، اتصال سیمی است که طی آن سیم‌های کوچک از طریق جوشکاری اولتراسونیک از تراشه به حامل متصل می‌شوند. پس از تست نهایی، این دستگاه‌ها برای مونتاژ نهایی با سوکت‌های مدار چاپی به شرکت سازنده دستگاه یکپارچه (IDM) فرستاده می‌شوند که با اجزای دیگر مونتاژ می‌شوند تا محصول نهایی تولید شود.

محصولات mGFET تقریباً در انتهای این زنجیره تولید قرار دارند و مرحله آزمایش را پشت سر گذاشته‌اند. محصولات mGFET S4x4 بر اساس یک قالب ۴ در ۴ میلی‌متر مربعی ساخته شده‌اند که شامل ۷ ترانزیستور تک کاناله و ۷ ترانزیستور سه کاناله است که در مجموع ۲۸ کانال گرافن دارد که سیگنال‌ها را دریافت می‌کنند.

شرکت گرافنا علاوه بر این محصول، سوسپانسیون حاوی اکسید گرافن (GO) به‌صورت سفارشی برای مشتریان تولید و عرضه می‌کند. این محصول فرصتی برای محققان فراهم می‌کند تا اکسید گرافن را در حلال و در غلظت سازگار با کاربرد مورد نظر خود دریافت کنند. همچنین این شرکت امکان تولید ترانزیستورهای اثرمیدان با استفاده از گرافن را دارد و در حال حاضر چند نوع از این ترانزیستورها را تولید می‌کند.