خرید یک شرکت برای توسعه کسب و کار نانوکامپوزیت‌های باتری

شرکت متامتریالز (Meta Materials) به‌عنوان یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده مواد کاربردی و نانوکامپوزیت‌های با کارایی بالا، اعلام کرد دارایی‌ها و مالکیت‌های فکری شرکت اپتودات (Optodot) را به دست می‌آورد.

شرکت متامتریالز، توسعه‌دهنده مواد کاربردی و نانوکامپوزیت‌های با کارایی بالا، قراردادی برای به دست آوردن تقریباً تمام دارایی‌ها و مالکیت معنوی، از جمله ۶۷ اختراع ثبت شده و ۲۲ اختراع در انتظار ثبت شرکت اپتودات به مبلغ ۴۸٫۵ میلیون دلار امضا کرد. ۳٫۵ میلیون دلار نقد و ۴۵ میلیون دلار نیز به صورت سهام پرداخت خواهد شد.

اپتودات توسعه‌دهنده و صادرکننده مجوز استفاده از جداکننده‌های باتری نانو کامپوزیتی و فناوری‌های پوشش نوری مادون قرمز بوده که در ماساچوست مستقر است. انتظار می‌رود این خرید در ماه ژوئن نهایی شود.

متامتریالز مجموعه انحصاری مواد باتری خود را با جداکننده‌های سرامیکی نانوکامپوزیتی موسوم به NPORE تقویت می‌کند تا ایمنی و عملکرد را در خودروهای الکتریکی افزایش دهد و هزینه‌ها را کاهش دهد. ازکاربردهای بالقوه دیگر فناوری غشای نانو متخلخل می‌توان به استفاده از آن در دستگاه‌های اولترافیلتراسیون و فرامواد پزشکی اشاره کرد.

تبدیل خودروهای احتراقی به الکتریکی و دنیای جدیدی که در آن برق جایگزین بنزین و گازوئیل می‌شود، تازه شروع شده است. مصرف‌کنندگان می‌خواهند خودروهای برقی با برد افزایش یافته و شارژ سریع به سرعت به بازار وارد شوند. باتری‌ها باید قابل اعتماد و ایمن باشند و در عین حال هزینه را کاهش دهند تا بکارگیری گسترده‌تر خودروهای الکتریکی رخ دهد.

شرکت اپتودات نانومواد سرامیکی انقلابی با کارایی بالا را با مشارکت سازنده‌های پیشرو باتری و تجهیزات پزشکی تولید کرده است. از طریق این خرید راهبردی، متامتریالز طیفی از نانومواد را برای رسیدگی به چالش‌های کلیدی در ایمنی باتری و سایر کاربردها گسترش می‌دهد و بازارهای چند میلیارد دلاری را ایجاد می‌کند.

بازار جهانی جداکننده‌های باتری لیتیوم یونی در سال ۲۰۲۱ حدود ۵٫۱ میلیارد دلار برآورد شد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ این رقم به ۹ میلیارد دلار برسد.

شرکت اپتودات در سال ۲۰۱۶ لیسانس استفاده از اختراع ثبت شده این شرکت در حوزه باتری سرامیکی خود را به LG Chem داد.

شرکت اپتودات با طیف وسیعی از شرکت‌ها، از جمله OEMهای جهانی خودرو و شرکت‌های پیشرو باتری، همکاری کرده است. کار توسعه همچنین در مرکز ساخت و پردازش در دانشگاه ماساچوست آمهرست انجام می‌شود.