دومین کارخانه تولید نانوابرخازن در آلمان با همکاری زیمنس

اسکلتون تکنولوژیز با همکاری زیمنس دومین کارخانه تولید ابرخازن حاوی گرافن خود را در آلمان تاسیس می‌کند.

متخصصان باتری شرکت استونیایی اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies)، در حال ساخت بزرگترین مرکز تولید ابرخازن اروپا در ایالت زاکسن با پشتیبانی شرکت زیمنس هستند. اسکلتون تکنولوژیز در حال سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیون یورویی در تاسیسات تولید جدید اعلام شده در Markranstädt در نزدیکی لایپزیگ در ایالت زاکسن است.

به گفته این شرکت، ۱۰۰ میلیون یورو در تولید و ۱۲۰ میلیون یورو در توسعه و تحقیق و همچنین افزایش تولید در آینده سرمایه گذاری خواهد شد. در آینده قرار است سالانه ۱۲ میلیون ابرخازن در Markranshtädt ساخته شود. شروع تولید برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

اسکلتون تکنولوژیز اضافه کرد که زیمنس نقش فعالی در این پروژه خواهد داشت. این همکاری برای بلندمدت طراحی شده است و دو شرکت با هم می‌خواهند «تولید ابرخازن‌های نسل بعدی» را پیش ببرند. در این پروژه، آنچه واضح است این است که آنها از مواد “گرافن منحنی” اسکلتون تکنولوژیز برای دستیابی به چگالی توان بالاتر استفاده خواهند کرد.

ابرخازن‌های اسکلتون تکنولوژیز در صنعت خودروسازی، حمل و نقل (مانند تراموا)، شبکه های برق و در صنعت استفاده می‌شود. ابرخازن‌ها می‌توانند انرژی را خیلی سریع جذب و آزاد کنند، قابل اعتماد هستند و عمر طولانی دارند. با این حال، این ابرخازن‌ها نسبت به باتری‌ها برای ذخیره انرژی الکتریکی برای مدت طولانی تر مناسب نیستند. بنابراین در وسایل نقلیه، آنها برای جذب مقادیر زیادی انرژی در حین شارژ و آزادسازی مجدد آن در طول دشارژمناسب هستند.

تعاوی مادیبرک، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران اسکلتون تکنولوژیز توضیح می‌دهد: «ابر خازن‌ها عنصری کلیدی در کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش‌های تولید برق، حمل‌ونقل و صنعتی هستند.»

مایکل کلنر، از وزارتخانه اقتصاد و فناوری آلمان می‌گوید: «کاربردهای مختلف این فناوری کمک بزرگی به بخش‌هایی از صنعت می‌کند که برق‌رسانی نمی‌تواند به طور موثر با باتری‌ها اجرا شود. استفاده اسکلتون تکنولوژیز از ماده گرافن منحنی، اکوسیستم ذخیره انرژی اروپا و زنجیره ارزش را تقویت می کند، زیرا این فناوری در اروپا برای تولید محصولات ذخیره انرژی توسعه یافته است. در شرایط کنونی، اتکا نکردن به فلزات سمی وارداتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. انتخاب اسکلتون تکنولوژیز برای افتتاح یک مرکز تولید جدید در زاکسن نیز بر جذابیت و اهمیت شرق آلمان به عنوان یک مکان تجاری تأکید دارد.»

در حال حاضر برای اسکلتون تکنولوژیز، Markranstädt دومین سایت تولید در زاکسن است، اولین کارخانه شرکت استونیایی در Großröhrsdorf واقع شده است.