ثبت پتنتی برای تصفیه ارزان‌تر و ساده‌تر هوا/ تجمع نانوذرات برای تسهیل فیلتراسیون

شرکت اتمفایزر تکنولوژیز (Atmofizer Technologies Inc.) از اعطاء مجوز اداره ثبت اختراعات آمریکا برای فناوری جدید این شرکت خبر داد، فناوری که در آن نانوذرات موجود در هوا روی هم انباشته می‌شوند تا فیلتراسیون آن‌ها ساده‌تر شود.

اتمفایزر تکنولوژیز قصد دارد این پتنت را به بازار عرضه کند تا تولیدکنندگان دستگاه‌های تصفیه هوا، تامین‌کنندگان HVAC و شرکت‌های خدماتی با دریافت حق لیسانس این فناوری، از آن استفاده کنند.

این درخواست ثبت اختراع با عنوان «تجمع ذرات فوق‌العاده ریز، خنثی‌سازی و فیلتراسیون» حفاظت گسترده‌ای را برای جنبه‌های مهم فناوری تصفیه هوای اتمفایزر تکنولوژیز فراهم می‌کند.

اولیویه سنتنر، مدیرعامل شرکت اتمفایزر تکنولوژیز گفت: «این یک گام فوق‌العاده در تکامل کسب و کار ما است، زیرا می‌توانیم فناوری خود را در صنعت HVAC در آمریکا به کار بگیریم و از آن برای بهبود کیفیت هوا و کاهش انرژی محافظت شده استفاده کنیم.»

وی افزود: «اکثر ساختمان‌های مسکونی و تجاری نمی‌توانند بدون تغییر اندازه کانال‌های تهویه در دیوارها و سقف‌ها برای قرار دادن HEPA مقاوم‌سازی شوند، این فناوری راه‌حلی فوق‌العاده برای حل این مشکل است، اجرای این فناوری نیز آسان و مقرون به صرفه است.»

این پتنت تایید شده توسط USPTO مربوط به طراحی جدیدی است که تجمع ذرات فوق‌العاده ریز را تسریع کرده و موجب کاهش نانوذرات شده و در نتیجه با استفاده از قطعات کمتر و مصرف انرژی اندک، تهویه هوای مطلوبی را انجام می‌دهد. این شرکت قصد دارد این پتنت را به بازار عرضه کند تا تولیدکنندگان دستگاه‌های تصفیه هوا، تامین کنندگان HVAC و شرکت‌های خدماتی از آن استفاده کنند.

این شرکت در اطلاعیه خود توضیح داد که مدیریت نانوذرات توسط فیلترهای هوا و دستگاه‌های تصفیه معمولی دشوار است. در نتیجه ایده انباشتگی نانوذرات روی هم و ایجاد خوشه‌های بزرگتر موجب می‌شود تا فیلترهای هوا کارآمدتر کار کنند. ذرات بزرگتر به فیلترهای هوای با درجه پایین‌تر و به طور سنتی ارزان‌تر اجازه می‌دهند که عمر بیشتری داشته باشند و به انرژی کمتری نیاز داشته باشند.