تولید پلاستیک‌های مقاوم شده با گرافن/کاربرد: جعبه باتری‌ خودروهای الکتریکی

مدیرعامل شرکت میتو متریال سلوشنز از توسعه پلاستیک‌های مقاوم شده با گرافن در این شرکت خبر داد که در حوزه‌هایی نظیر جعبه‌ باتری‌های خودرو الکتریکی، مخازن هیدروژن و مخازن برودنی قابل استفاده است.

میتو متریال سلوشنز (Mito Material Solutions) مراسم برش روبان و افتتاحیه دفتر مرکزی جدید خود در ایندیاناپولیس برگزار کرد. این شرکت که در ابتدا در اوکلاهما شروع به کار کرد، افزودنی‌هایی را برای بهبود عملکرد کامپوزیت‌ها و پلاستیک‌ها، از جمله افزودنی مبتنی بر اکسید گرافن E-GO توسعه می‌دهد.

در کامپوزیت‌ها، محصول E-GO میتو برای کاهش وزن و افزایش خواص مکانیکی مانند استحکام، هدایت الکتریکی و هدایت حرارتی در کالاهای ورزشی مانند اسکی و میله‌های ماهیگیری استفاده می‌شود. E-GO و سایر افزودنی‌های متیو را می‌توان مستقیم در یک رزین با غلظت ۰٫۱ درصد برای ساخت کامپوزیت‌ها پراکنده کرد، یا در قالب اسپری عرضه شود.

در این تاسیسات جدید ۷۰۰۰ فوت مربعی، میتو دفاتر کارمندان، تجهیزات عامل‌دار کردن سوسپانسیون گرافنی در مقیاس تجاری، آزمایشگاه تحقیق و توسعه را در اختیار دارد که شرکت می‌تواند قطعات نمونه را با مواد خود بسازد و یک اتاق تحلیل  برای آزمایش خواص مواد در اختیار دارد. آزمایشگاه تحقیق و توسعه شامل قابلیت‌هایی برای چیدمان دستی، تزریق خلاء و برش واترجت است و اتاق آزمایش شامل تجهیزاتی برای آزمایش مقاومت خمشی و کششی نمونه، چقرمگی بین لایه‌ای، استحکام فشاری، و همچنین ویژگی‌های حرارتی، الکتریکی و ارتعاشی است.

تیم متیو اکنون شامل ۷ نفر نیرو تمام وقت و ۴ نیروی انسانی نیمه‌وقت است. سخنرانان در رویداد برش روبان شامل هیلی کیت، مدیرعامل میتو متریال سلوشنز، همچنین شرکای این شرکت بودند. کیت در این رویداد گفت: «ما می‌خواهیم موفقیت در سفر خود تا جایی که الان هستیم را جشن بگیریم. محصولات ما فقط در آزمایشگاه نیستند. بلکه ما توانایی حل طیف گسترده‌ای از مشکلات را داریم و راه‌حل‌هایی برای این مشکلات درصنعت را ارائه می‌دهیم.»

میتو متریال سلوشنز با همکاری یک زن و شوهر (یعنی  هیلی کیت و کیوین کیت) به عنوان یک استارتاپ در سال ۲۰۱۵ بر اساس فناوری نانو افزودنی توسعه یافته توسط دانشگاه ایالتی اوکلاهما و تحقیقاتی که توسط بنیاد ملی علوم (NSF) تامین  مالی شده، شروع به کار کرد. این شرکت برنامه شتاب دهنده هریتیج گروپ را پشت سر گذاشت و در اوایل سال جاری ۴٫۵ میلیون دلار در دور مالی که در ژانویه ۲۰۲۲ بسته شد، جمع‌آوری کرد.

جابه‌جایی به ایندیانا، این شرکت را به چندین شریک و رهبران بالقوه صنعت کامپوزیت نزدیکتر می کند. بروسیوس در این رویداد گفت: «در ایندیانا، فرصت‌های زیادی برای ارتباط با شرکت‌های کامپوزیت و فرصت واقعی برای خدمت در حوزه‌های جدید مانند جعبه‌های باتری EV، مخازن ذخیره هیدروژن به‌ویژه ذخیره‌سازی هیدروژن مایع برودتی، توربین‌های بادی و موارد دیگر وجود دارد.»

با نگاهی به آینده، این شرکت قصد دارد به سوی بازارهای کامپوزیت جدید حرکت کند و در حال حاضر قصد دارد رشد خود را افزایش دهد.