LG چهارمین کارخانه تولید نانولوله‌کربنی را راه‌اندازی می‌کند

الجی‌کم (LG CHEM) در حال ساخت چهارمین کارخانه تولید نانولوله کربنی در داخل کشور کره‌جنوبی است تا نیاز بازار به سرعت در حال رشد باتری‌های خودروهای الکتریکی (EV) را برآورده سازد.

کارخانه جدید الجی‌کم در منطقه Daesan ، Chungcheong جنوبی، احتمالاً تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تکمیل خواهد شد. این شرکت دارای دو کارخانه در Yeosu، Jeolla جنوبی است که سومین کارخانه نیز در دست توسعه در Yeosu است.

این کارخانه ممکن است ظرفیت سالانه سه‌هزار و ۲۰۰ تنی داشته باشد که بزرگترین کارخانه تولید نانولوله‌کربنی در داخل کشور کره‌جنوبی است. در صورت بهره‌برداری از این کارخانه، الجی‌کم ممکن است ۶۱۰۰ تن ظرفیت تولید داشته باشد.

این کارخانه جدید به همراه LG Power Answer به تامین نیاز سازندگان باتری می‌پردازد. نوکو لائه از مدیران الجی‌کم گفت: «ما تلاش خواهیم کرد تا به شرکت شماره ۱ در بخش تجهیزات رسانای باتری تبدیل شویم.»

بر اساس پیش‌بینی‌های تجاری، تقاضا برای نانولوله‌های کربنی برای باتری‌ها از ۵۰۰۰ تن در سال گذشته به سالانه ۷۰۰۰۰ تن در سال ۲۰۳۰ افزایش می‌یابد.

الجی‌کم اولین کارخانه تولید نانولوله کربنی خود را در سال ۲۰۱۷ با ظرفیت ۵۰۰ تن در Yeosu تاسیس کرد. الجی‌کم از سال ۲۰۲۰ هر ساله توانایی خود را افزایش داده است.

این شرکت تجزیه و تحلیل کامل و بهبود علوم کاربردی نانولوله های کربنی اختصاصی را در سال ۲۰۱۱ آغاز کرده و تاکنون ۳۰۰ پتنت ثبت کرده است.

نانولوله‌های کربنی یکی از مواد پرکاربرد است که در حال حاضر میزان استفاده از آن در صنایع مختلف در حال افزایش است. این نانومواد در طیف وسیعی از محصولات، از باتری‌های قابل شارژ گرفته تا مواد ساختاری با عملکرد بالا قابل استفاده هستند.

شرکت الجی‌کم اعلام کرده است که نانولوله‌های کربنی نسبت به کربن سیاه که در حال حاضر در آندها استفاده می‌شود از هدایت الکتریکی بالاتری برخوردار هستند؛ بنابراین، مواد کمتری از آن موردنیاز است و فضای خالی بیشتری را در اختیار تولیدکننده باتری قرار می‌دهد که از آن می‌توان برای افزایش ظرفیت باتری استفاده کرد. الجی‌کم قصد دارد این فناوری را در باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی که در حال حاضر تولیدکنندگان خودرو از آن استفاده می‌کنند، به کار گیرد.