دست سامسونگ زیر ساطور تولیدکننده نقاط کوانتومی در بریتانیا

شرکت بریتانیایی نانوکو که ۲ سال قبل از سامسونگ برای نقض پتنت نقاط کوانتومی این شرکت شکایت کرد به دنبال گسترش دامنه شکایت خود در کشورهای مختلف است. در آمریکا، پرونده قضائی علیه سامسونگ در جریان است، از این رو این شرکت قصد دارد در کشورهای دیگر نیز مانع از فروش تلویزیون‌های حاوی نقاط کوانتومی سامسونگ شود.

نانوکو (Nanoco Group) به عنوان شرکت پیشرو در ساخت و تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیوم و سایر نانومواد، در حال بررسی شکایات بیشتر از سامسونگ در بریتانیا و چین است.

این شرکت بریتانیایی مستقر در منچستر در حال بررسی پرونده‌های قضایی بیشتر در بریتانیا و چین است، به نظر می رسد که نبرد نانوکو با  این غول الکترونیکی کره‌ای همچنان داغ است.

نانوکو مدعی است که سامسونگ از فناوری نقاط کوانتومی آن‌ها در تلویزیون QLED خود بدون اجازه نانوکو استفاده کرده است و ادعا می‌کند که حق نسخه‌برداری (کپی‌رایت) را نقض کرده است. در دادخواست شرکت نانوکو ادعا شده که سامسونگ ۵ حق ثبت اختراع این شرکت را نقض کرده است که این پتنت‌ها مربوط به توانایی رزین و سنتز نقاط کوانتومی می‌شود. هیئت دادرسی و تجدید نظر در زمینه ثبت اختراع تصمیم خود را مبنی بر ایجاد بررسی‌های بین بخشی «IPR‌ها» از پنج اختراع ثبت شده در این پرونده اعلام کرد. IPR‌ها بخشی استاندارد از دعاوی IP بوده و اعتبار پتنت را بررسی می‌کنند.

در اسناد دادگاه، سامسونگ «ارتکاب هرگونه تخلف در هر زمان را رد می‌کند». اما نانوکو، که ارزش آن حدود ۱۰۰ میلیون پوند است، اخیراً پرونده‌ای را برای صدور حکم قضایی در آلمان آغاز کرده و خواستار عدم فروش تلویزیون پرفروش این شرکت کره‌ای شده است. نانوکو اکنون در حال بررسی دقیق این موضوع است که آیا می‌تواند پرونده‌هایی را در بریتانیا و چین راه‌اندازی کند یا خیر.

در آمریکا مسئولان نانوکو حال پیگیری پرونده هستند، برایان تنر، مدیر اجرایی نانوکو، گفت: «ما با موفقیت پتنت‌های خود را در آمریکا، بزرگترین بازار سامسونگ، ثبت کرده‌ایم.»

با گذشت زمان، تلویزیون‌های بیشتری از محصولات سامسونگ به فروش می‌رسند و بدین ترتیب خسارات تاریخی اساسی ناشی از رای صادره دادرسی افزایش می‌یابد. اگر نانوکو برنده پرونده باشد و تخلف سامسونگ را ثابت کند، منابع تخمین می‌زنند که می‌تواند ۵۰۰ میلیون دلار خسارت دریافت کند.

در ۱۷ فوریه ۲۰۲۰، شرکت نانوکو اعلام کرد که یک دادخواست نقض حق ثبت اختراع علیه نهادهای مختلف سامسونگ در دادگاه منطقه‌ای در تگزاس آمریکا تشکیل داده است.