توشیبا اولین تلویزیون ۴K حاوی نقاط کوانتومی خود را عرضه کرد

نقاط کوانتومی مدت‌هاست که در ساخت تلویزیون‌ها استفاده می‌شود. پیش از این سامسونگ و ال جی از این نقاط در تولید تلویزیون استفاده کرده بودند. به تازگی توشیبا نیز در تلویزیون ۴K خود از این نقاط استفاده کرده است.

توشیبا اولین تلویزیون حاوی نقاط کوانتومی خود را در کنفرانس IFA امسال در برلین رونمایی کرد. شرکت ژاپنی توشیبا تلویزیون Toshiba QA5D را در کنار طیف وسیعی از تلویزیون‌های مقرون به صرفه خود عرضه می‌کند.

Toshiba QA5D در چهار اندازه صفحه نمایش یعنی ۴۳ اینچ، ۵۰ اینچ، ۵۵ اینچ و ۶۵ اینچ، عرضه می‌کند که قیمت کوچکترین مدل بسیار مناسب بوده و ۳۹۹ پوند است.

به عنوان تلویزیون پرچمدار توشیبا برای سال ۲۰۲۲، این تلویزیون شامل هر سه فناوری موتور تصویر TRU سازنده ژاپنی است: وضوح TRU، TRU Micro Dimming و TRU Flow.

این تلویزیون حاوی نقاط کوانتومی از Dolby Atmos، فرمت Dolby Vision HDR و Chromecast پشتیبانی می‌کند. Google Assistant از طریق کنترل از راه دور در این تلویزیون قابل دسترسی است. صدا توسط Onkyo ارائه می‌شود، در حالی که QA5D از Android TV به عنوان سیستم عامل خود استفاده می کند.

UF3D اولین تلویزیون هوشمند توشیبا است که دارای پلت‌فرم Fire TV آمازون است و در اندازه های مشابه QA5D با قیمت ۳۶۹ پوند در دسترس خواهد بود. UK4D نیز در همین اندازه‌ها موجود است، که از سیستم عامل خود توشیبا استفاده می‌کند، طراحی بدون قاب دارد و آمازون الکسا در آن تعبیه شده است. مدل ۴۳ اینچی کمی ارزان‌تر از UF3D با قیمت ۳۴۹ پوند است.

همچنین UA3D با قیمت ۳۴۹ پوند برای مدل ۴۳ اینچی عرضه می‌شود که پایین‌تر از QA5D به‌عنوان گزینه کمتر پیشرفته Android TV این شرکت است.