تداوم همکاری با ارتش آمریکا برای استفاده از فناوری‌نانو

ارتش آمریکا همکاری با شرکت توسعه مواد پیشرفته (Advanced Material Development) را با بودجه OSD گسترش داد. این شرکت اعلام کرد که بودجه بیشتری از سوی ارتش آمریکا برای همکاری در پروژه ChamEM خود از دفتر وزیر دفاع دریافت کرده است.

بودجه OSD از بودجه آزمون مقایسه‌ای خارجی (FCT) با هدف توسعه راه‌حل TRL می‌آید. ریچارد لی، مدیر ارشد بازرگانی شرکت توسعه مواد پیشرفته می‌گوید: «این فناوری AMD با پشتیبانی ارتش آمریکا توسعه یافته است. این بودجه جدید OSD پروژه را به چهارمین سال خود هدایت می‌کند و نمونه بارز توانایی AMD در پیشبرد فناوری‌های نانومواد خود به سمت کاربردهای نهایی واقعی است.»

چندی پیش این شرکت به‌منظور توسعه فناوری و ساخت فیلم‌های محافظ برای استفاده در عینک محافظ، قراردادی را با اداره پشتیبانی فنی جنگ‌های نامنظم به امضا رسانده است. براساس این قرارداد، شرکت توسعه مواد پیشرفته برای پوشش‌دهی فیلترهای لیزری براساس فناوری‌های نانومواد و کریستال فوتونی از IWTSD حمایت مالی دریافت می‌کند.

این شرکت در حال حاضر چندین رهیافت منحصر به فرد مبتنی بر فناوری‌‌ نانو را توسعه داده است که از آن جمله می‌توان به RFID پایدار و حسگرهای قابل انعطاف / قابل کشش با استفاده از جوهرهای رسانا اشاره کرد. جوهرهای نانوذرات شرکت توسعه مواد پیشرفته می‌توانند به‌طور ایمن به لایه‌های مختلف متصل شوند و به آن‌ها امکان کشش و خم شدن را دهند در حالی که مقاومت مکانیکی و الکتریکی را در محیط‌های سخت حفظ می‌کنند.

سال گذشته، شرکت توسعه مواد پیشرفته قراردادی با شرکت مارکس‌اند‌اسپنسر امضا کرده است تا از جوهر گرافنی برای ارتقا کیفیت و کارایی RFIDها استفاده کند. شرکت توسعه مواد پیشرفته در زمینه استفاده از فناوری جوهر رسانای مبتنی بر گرافن برای جایگزینی مواد آلومینیومی و پلاستیکی که در حال حاضر در صنعت رو به رشد RFID استفاده می‌شود، پیشرفت چشمگیری داشته است. این دستاوردها فرصت‌هایی را در این بخش برای کاربردهای مختلف ایجاد می‌کند و می‌توان از گرافن برای تولید محصولات «سبز» و «انعطاف‌پذیر» استفاده کرد.