نشت هیدروژن از مخازن ذخیره‌سازی به حداقل می‌رسد

با افزودن ترکیبات حاوی گرافن به مستربچ‌ها، می‌توان میزان نشت هیدروژن را به حداقل رساند. شرکت سوئدی گرافمچ خط تولید این مستربچ‌ها را راه‌اندازی کرده است.

راه‌حل مبتنی بر گرافن شرکت گرافمچ (Graphmatech) نشت هیدروژن را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود که یک ترکیب پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) با گرافن که توسط شرکت گرافمچ ساخته شده است، نشت هیدروژن از لوله‌ها و مخازن تحت فشار هیدروژن نوع IV را تا بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. تمام نتایج آزمایش به بارگذاری مستربچ و روش تولید بستگی دارد. به گفته این شرکت، این دستاورد فرصت‌هایی را برای راه‌حل‌های تقویت‌شده با گرافن در وسایل نقلیه پیل سوختی و هواپیماها، در میان سایر کاربردها، ایجاد می‌کند.

موادی که در حال حاضر در مخازن تحت فشار و لوله‌های نوع IV برای ذخیره‌سازی و حمل و نقل استفاده می‌شوند، دارای پتانسیل نشت جدی هیدروژن به جو هستند. شرکت گرافمچ امیدوار است خط تولید AROS MB HDPE آن‌ها، یک ترکیب گرانول آماده برای استفاده باشد. این فناوری یک مسیر آسان برای توسعه فناوری هیدروژن فراهم می‌کند و بنابراین به این صنعت کمک شایانی می‌شود تا از لوله‌ها و مخازن تحت فشار بهتر استفاده کند.

خط تولید AROS MB HDPE به صورت مستربچ است که برای اکستروژن، قالب‌گیری دمشی اکستروژن و قالب‌گیری تزریقی مناسب است. این خط در حال حاضر در اندازه‌های نمونه ۱ کیلوگرمی و ۵ کیلوگرمی تولید دارد.

گرافمچ یک شرکت خصوصی سوئدی است که با دانشگاه آپسالا همکاری نزدیکی دارد. اکسید گرافن یک ماده راهبردی است. گرافمچ از اکسید گرافن اصلاح شده در مواد و محصولات خود از جمله مخازن تحت فشار هیدروژن استفاده می‌کند.