همکاری دو شرکت برای توسعه نانوذرات لیپیدی کاراتر برای ساخت واکسن

دو شرکت آراژن لایف ساینس و نئووک برای توسعه نسل جدیدی از نانوذرات لیپیدی با یکدیگر همکاری می‌کنند. هدف نهایی آن‌ها استفاده از این نانوذرات در ساخت واکسن‌هایی با دوام بالاتر و موثرتر است.

شرکت آراژن لایف ساینس (Aragen Life Sciences) همکاری خود را با نئووک (NeoVac) گسترش داد. آراژن لایف ساینس یک ارائه‌دهنده خدمات جهانی تحقیق، توسعه و تولید (CRO/CDMO) اعلام کرد که با یک شرکت مستقر در بریتانیا به نام نئووک برای تولید یک محصول لیپیدی که از توسعه نانوذرات لیپیدی پشتیبانی می‌کند، قراردادی منعقد کرده است. این نانوذرات لیپیدی قرار است برای استفاده در ساخت واکسن‌های RNA برای بیماری‌های مختلف به کار گرفته شوند.

آراژن لایف ساینس از اوایل دسامبر ۲۰۲۱ با نئووک برای توسعه تحقیقات فرآیندی (PRD) محصولات لیپیدی کار کرده است.

نئووک در حال ایجاد نانوذرات لیپیدی انقلابی و اختصاصی نسل بعدی برای فعال کردن واکسن‌های RNA بهتر برای بیماری‌های مختلف است. این نانوذرات لیپیدی با استفاده از فناوری پیشرفته‌ای در حال توسعه هستند که واکسن‌های RNA را با قابلیت‌های گسترده‌تر و عوارض جانبی کمتر تر ارائه می‌کنند و همچنین واکسن‌ها پایدارتر در برابر حرارت و قابل دسترس‌تر می‌شوند.

دکتر رامش سوبرامانیان، مدیر ارشد بازرگانی شرکت آراژن لایف ساینس، با اعلام این همکاری گفت: «ما از اینکه شاهد گسترش همکاری خود با نئووک در بخش تولید هستیم، خرسندیم. همراهی با این پروژه در مرحله توسعه، انتقال یکپارچه به مرحله ساخت را امکان‌پذیر می‌کند. این همکاری قابلیت‌های آراژن را در سراسر زنجیره کشف، توسعه و ساخت تأیید می‌کند تا از مشتریان خود در توسعه محصولات برای بهبود مردم در سراسر جهان پشتیبانی کند.»

اران ایلات مدیرعامل نئووک، افزود: «نئووک روی پروژه‌های واکسن RNA متعددی کار می‌کند که هدف آن ارائه نسل بعدی این فناوری به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با کیفیت‌های منحصر به فرد است. شراکت ما با آراژن در مرحله توسعه مثمر ثمر بوده است و خوشحالیم که همکاری را تا مرحله تولید گسترش می‌دهیم.»