از استارت‌آپ نانویی تا استخدام در شرکت نانویی!

مدیر گروه تحقیقات شرکت آژینه ابزار پارس که در دوازدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو جذب این شرکت شده است، نمایشگاه نانو را فرصتی برای توسعه کسب و کار و همچنین جذب نیروی انسانی برای شرکت آژینه ابزار پارس می‌داند.

شرکت آژینه ابزار پارس تولیدکننده تجهیزات ایمنی و حفاظت شخصی یکی از شرکت‌های حاضر در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو است. شبنم فرخنده، مدیر گروه تحقیقات شرکت آژینه ابزار پارس می‌گوید: «این دومین حضور شرکت ما در نمایشگاه نانو است، آژینه ابزار پارس در سال ۹۸ نیز در نمایشگاه فناوری‌نانو شرکت کرد و دستاوردهای جالب توجهی به دست آورد. یکی از اهداف این شرکت، جذب نیروهای متخصص است. خود من در سال ۹۸ از طریق نمایشگاه فناوری نانو جذب این شرکت شدم. قبل از نمایشگاه، در حوزه فناوری‌نانو فعالیت‌های علمی نظیر شرکت در مسابقه ملی را داشتم که به عنوان یکی از برگزیدگان این رقابت‌ها انتخاب شدم و شانس راه‌اندازی استارت‌آپی را پیدا کردم. هرچند در دوازدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو در حین بازدید از غرفه شرکت آژینه ابزار پارس فرصتی برای همکاری با این شرکت فراهم شد و جذب این شرکت شدم.»

این فارغ التحصیل رشته شیمی می‌افزاید: «شرکت آژینه ابزار پارس در نمایشگاه نانو به دنبال توسعه کسب و کار خود است. این کار هم با رایزنی برای جذب مشتریان جدید امکان‌پذیر می‌شود و هم از طریق حفظ مشتریان پیشین، که شرکت ابزار پارس به دنبال تامین این اهداف است.»

به گفته فرهاد طاهری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آژینه ابزار پارس، سه هدف عمده را در سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو دنبال می‌کنیم. هدف اول معرفی محصولات به مشتریان است، در واقع محصولات قدیمی را مشتریان جدید و محصولات جدید را به مشتریان قبلی و جدید معرفی می‌کنیم. علاوه براین به دنبال ارتباط با صنایع هستیم تا با نیازسنجی بازار، برای توسعه محصولات جدید برنامه‌ریزی کنیم. در واقع نمایشگاه‌ فناوری‌نانو جایی است که ما در آن با شناسایی فرصت‌های جدید، نقشه راه یک سال آینده را ترسیم می‌کنیم و برای توسعه محصولات جدید برنامه ریزی می‌کنیم. سومین هدف ما از شرکت در نمایشگاه نانو، جذب نخبگان علمی است. در سال ۱۳۹۸ ما موفق شدیم با افراد نخبه و علاقه‌مند، از طریق نمایشگاه نانو، آشنا شویم و اقدام به جذب آن‌ها کنیم. در سال ۱۴۰۱ نیز همین کار را انجام خواهیم داد و بخشی از نیاز نیروی انسانی را از میان دانش‌آموختگانی که در نمایشگاه با آن‌ها آشنا می‌شویم، تامین می‌کنیم.