«نگار گستر جاوید» صادرکننده کاشی و خدمات دکوری نانو ساختار به ۱۴ کشور

رزیتا گل‌پور، مدیرعامل شرکت «نگار گستر جاوید» تولیدکننده و صادرکننده کاشی و قطعات دکوری نانوساختار با اشاره به فعالیت این شرکت در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: «این شرکت از سال ۱۳۷۱ در صنعت کاشی تزیینی مشغول به کار شد و درحال حاضر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین واحدها درحال فعالیت این حوزه شناخته می‌شود.»

وی افزود: «در گذشته کار قطعات دکوری بین کاشی‌ها بود که همراه کاشی کف و بدنه با مواد ایتالیایی و چینی به‌عنوان پکیج لوکس تولید و روانه بازار می‌شد. اما پس از مدتی به دلیل تحریم‌ها، گرانی ارز و مواد اولیه به جایی رسید که قیمت تمام شده آن بسیار بالا بود. بنابراین صنعت PVD وارد صنعت کاشی شد و با قیمت تمام شده پایین و تغییر شکل، محصولات جدیدی را وارد بازار کرد.»

مدیرعامل شرکت «نگار گستر جاوید» ادامه داد: «این شرکت به دعوت ستاد نانو و بنابر توانمندی‌های دستگاه‌های PVD و نانو ساختار در صنعت کاشی و سرامیک در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو حضور پیدا کرد.»

به گفته گل‌پور، فناوری نانو در تولید محصولات این شرکت در بخش‌‌های طراحی، خلق محصول، ضد خش، ضد اسیدی بودن و آنتی‌باکتریال بودن ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به مزیت این محصولات ادامه داد: «وقتی یک نیازی در جامعه شکل می‌گیرد، دیگر از بین نرفته و از نوعی یه نوع دیگر تبدیل می‌شود. بحث نیاز به فضاهای لوکس با قابلیت طراحی متفاوت در صنعت کاشی تزیینی بوده و خواهد بود. این صنعت طرح‌های متنوع بالایی را به بازار ارائه می‌کند. مزیت اصلی این محصولات، این است که بهای تمام شده‌اش نسبت به سایر محصولات مشابه پایین‌تر بوده و بازارهای صادراتی خوبی را به تسخیر خود درآورده است.»

مدیرعامل شرکت «نگار گستر جاوید» با اشاره به بحث صادرات این محصولات گفت: «درحال حاضر به ۱۴ کشور دنیا از جمله قزاقستان، ارمنستان، آدربایجان، افغانستان، یمن، ترکیه صادرات محصول با گارانتی بی قید و شرط داریم که امیدواریم بتوانیم این بازار صادرتی را گسترش بدهیم.»

گل‌پور با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه فناوری نانو بر معرفی ظرفیت این شرکت‌ها بیان کرد: «لزوما تمام موفقیت یک کسب و کار در فروش محصولات آن شرکت نیست، بلکه عرضه خودش در همان صنعت نیز اهمیت دارد. این نمایشگاه موجب معرفی و دیده شدن ظرفیت شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو بود.»