دورخیز جنرال موتورز برای توسعه باتری‌هایی نانویی

شرکت جنرال موتورز (GM) و واندی‌باتری ساینسز (OneD Battery Sciences) در زمینه فناوری آند سیلیکونی همکاری می‌کنند. تمرکز این همکاری بر افزایش چگالی انرژی و کاهش هزینه در باتری‌های خودورهای الکتریکی جنرال موتورز در آینده است. GM Ventures در دور سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری Series C واندی‌باتری ساینسز شرکت می‌کند.

شرکت جنرال موتورز و واندی‌باتری ساینسز به تازگی از اجرای توافق‌نامه همکاری با تمرکز بر استفاده بالقوه از فناوری نانو سیلیکون واندی‌باتری ساینسز در سلول‌های باتری اولتیوم (Ultium) جنرال موتورز برای افزایش قابل توجه چگالی انرژی برای برد طولانی‌تر و کاهش هزینه خبر دادند. GM Ventures و Volta Energy Technologies نیز در دور سرمایه‌گذاری  Series C واندی‌باتری ساینسز شرکت کردند که این شرکت اخیراً آن را با ۲۵ میلیون دلار بسته است.

تمرکز این همکاری پلتفرم SINANODE OneD است که با ترکیب نانوسیم‌های سیلیکونی با گرافیت، سیلیکون بیشتری را به آند سلول‌های باتری اضافه می‌کند. سیلیکون می‌تواند ۱۰ برابر بیشتر از گرافیت انرژی ذخیره کند. افزایش چگالی انرژی می‌تواند در را به روی بسته‌های باتری کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر باز کند که این موضوع می‌تواند با هزینه کمتر به رانندگی با مسافت طولانی‌تری منجر شود.

کنت هلفریچ، مدیر ارشد فناوری جنرال موتورز، معاون تحقیق و توسعه جنرال موتورز، و رئیس GM Ventures، گفت: «جنرال موتورز، Ultium را به‌عنوان یک پلتفرم بسیار انعطاف‌پذیر طراحی کرد تا بتوانیم به طور مداوم سلول‌های خود را با پیشرفت فناوری باتری بهبود دهیم. همکاری ما با واندی‌باتری ساینسز بر تلاش‌ها برای ادامه پیشرفت‌ها در محدوده، عملکرد و هزینه خودروهای الکتریکی متمرکز خواهد بود.»

اعتقاد بر این است که همکاری بر روی فناوری آند سیلیکون اولین همکاری در نوع خود بین دو شرکت آمریکایی است. جنرال موتورز به سرعت پلتفرم Ultium EV خود را توسعه می‌دهد تا سال ۲۰۲۵ به ۱ میلیون واحد از ظرفیت تولید سالانه EV در آمریکای شمالی برسد. اوایل امسال، برنامه‌ریزی برای ساخت اولین کارخانه باتری جوینت ونچر Ultium Cels جنرال موتورز در اوهایو با دو کارخانه دیگر در آمریکا انجام شد.

جنرال موتورز با مرکز جدید نوآوری سلول باتری والاس خود در وارن، میشیگان، که در اوایل امسال تکمیل شده به طور قابل توجهی توسعه و تولید نسل بعدی باتری‌ها را افزایش می‌دهد، این کارخانه بر روی بیش از یک دهه تحقیق و توسعه پیشرفته باتری بنا شده است.

پانزده سال تحقیق و توسعه واندی‌باتری ساینسز به مجموعه‌ای از بیش از ۲۴۰ پتنت منتهی شده است. این امر به مدل کسب و کار واندی‌باتری ساینسز امکان می‌دهد بر روی صدور مجوز فناوری SINANODE به شرکای صنعتی متمرکز شود و تولید را سریع‌تر و با هزینه کمتر انجام دهد.